Економіка, Новини

КВБЗ наголошує на необхідності рішення щодо погашення боргу перед заводом не пізніше січня

Голова наглядової ради ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» Володимир Приходько наголошує на тому, що для успішного закінчення реалізації державного замовлення на виготовлення 100 пасажирських вагонів, необхідно не пізніше січня 2023 року прийняти на державному рівні дієві рішення щодо погашення перед підприємством боргу, що нараді перевищує 1,4 млрд грн. Про це пише Rail.insider із посиланням на «Бізнес Цензор».

«АТ “Укрзалізниця” не розрахувалася з ПАТ “КВБЗ” за 66 пасажирських вагонів із 85 виготовлених і поставлених. Не погашено борг за частину поставок ще 2021 року і повністю за весь 2022-ий. Нині Укрзалізниця винна нам понад 1,4 млрд грн», — наголосив Володимир Приходько.

Він розповів, що підприємство в умовах воєнного часу виготовляло та передавало Укрзалізниці дизель-поїзди та вагони для евакуації людей та перевезення гуманітарних вантажів.

«Ми зробили все, що могли. Проте натомість отримали борги та зупинку виробництва через брак обігових коштів, а також борги перед нашими партнерами – постачальниками комплектуючих. Ми отримали велику проблему, розв’язати яку поки що не можемо, хоч стукаємо в усі двері, включаючи Кабінет Міністрів та Президента України… Вихід може бути тільки один: з метою недопущення подальшого простою ПАТ “КВБЗ” та підприємств-суміжників в умовах воєнного стану та для успішного закінчення реалізації державного замовлення на виготовлення 100 пасажирських вагонів, необхідно не пізніше січня 2023 року прийняти на державному рівні дієві рішення», — зазначає Володимир Приходько.

Тільки так, на думку керівника підприємства, можна «забезпечити реальне погашення в січні-лютому поточного року боргів».

«Нам конче потрібен зрозумілий механізм розрахунків в 2023 році за 15 вагонів, які плануємо виготовити та поставити у першому кварталі», – додає він.

Щодо перспектив співпраці з УЗ, то Володимир Приходько говорить про питання відсутності технічної політики у перевізника. «Невідомо, що наше головне залізничне відомство планує купити сьогодні, завтра, післязавтра. Уже принаймні три роки не працює науково-технічна рада. Жодного разу не збиралися з питань технічного розвитку і не приймали жодних рішень, — зазначає він. — Але ж уже сьогодні потрібно думати про відбудову, про те, як забезпечити людям, які настраждалися від війни, гідний сервіс у пасажирських перевезеннях. А також як збільшити обсяги вантажних перевезень задля відродження економіки України. Колектив КВБЗ готовий до виконання нових завдань, але у співпраці з УЗ, а не в конфронтації».

Раніше КВБЗ повідомив про вихід у простій через 1,4 млрд грн боргу за поставлені УЗ пасажирські вагони.

На фото – один із дизель-поїздів виробництва КВБЗ нещодавно запущений за міжнародним маршрутом до Румунії.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати