Господарський суд Києва відмовив ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» у задоволенні позову щодо скасування рішення Київського метрополітену, яким заводу анулювали контракт на постачання потягів. У рішенні суду зауважується, що КВБЗ намагався змінити постачальника ключового обладнання з іспанської CAF на інші компанії, що суперечило умовам тендера. Про це пише Rail.insider із посиланням на LIGA.net.
У серпні 2023 року Крюківський вагонобудівний завод повідомив про перемогу в тендері на виконання контракту «Закупівля нових метропоїздів (включно із запасними частинами та витратними матеріалами, устаткуванням та інструментами для обслуговування, ремонту і супутніх послуг)» на суму 79,2 млн євро. У тендері брали участь КВБЗ і чеська Škoda. Пропозиція українського заводу була на 37% дешевшою.
Проте вже у листопаді того ж року метрополітен скасував своє рішення про закупівлю потягів КВБЗ.
За умовами контракту, постачальником ключового обладнання (системи управління, тягового обладнання тощо) мала бути іспанська компанія CAF. Проблема виникла, коли КВБЗ спробував змінити постачальника обладнання з CAF на польську Medcom або японську Melco, пояснюючи це тим, що CAF відмовила у постачанні через завантаженість виробничих ліній.
Зміна постачальника означала б зміну «марок, моделей, типів запасних частин та самого обладнання», що фактично впливало на суттєві умови контракту, і ЄБРР, який фінансував проєкт, попередив, що може відмовити у кредитуванні. Тому Київський метрополітен не погодився на зміну постачальника і скасував рішення про присудження контракту КВБЗ.
Крюківський вагонобудівний завод подав позов щодо скасування цього рішення метрополітену, але суд відмовив у задоволенні позову, оскільки КВБЗ сам відмовився підписувати контракт на початкових умовах. Рішення набрало законної сили 26 листопада 2024 року.
Як повідомлялося раніше, КВБЗ виграв тендер на поставку поїздів для київського метро на 79 млн євро.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики