Міністерство інфраструктури України оприлюднило фінансовий звіт ПрАТ «Київ–Дніпровське МППЗТ». За минулий рік підприємство отримало прибуток 27,011 млн грн прибутку, що на 9,5 млн грн менше, ніж очікувалося. Згідно з фінансовим планом підприємство мало отримати 36,5 млн грн прибутку. Таким чином виконання склало лише 74%. Зауважимо, що у 2018 році підприємство отримало 37,8 млн грн прибутку, з яких 34 млн грн перерахувало державі як дивіденди.
У пояснювальній записці до звіту повідомляється, що минулого року на підприємстві знизилися обсяги з перевезення вантажів. Так, у 2019 році«Київ-Дніпровське МППЗТ» перевезло 22,7 млн т вантажів. Це на 3% менше, ніж у 2018 та 12% менше, ніж було заплановано.
Згідно з поясненнями, основними причинами невиконання планових заявлених обсягів у звітному періоді є:
- скорочення обсягів виробництва будівельних матеріалів у ключових замовників послуг Товариства — АТ «ЗЗБК ім. Св. Ковальської» та ТОВ «Бетон комплекс», а також — ПрАТ «Кривий Ріг Цемент Україна», ПрАТ «Тернопільський кар’єр», ПрАТ «Асфальтобетонний завод», ПрАТ «ЗЗБВ ДБК-3», ПрАТ «Завод ЗБВ ДБК №4», ТОВ “Атем Груп” тощо;
- скорочення обсягів перевезень зернових через дефіцит локомотивної тяги та локомотивних бригад у АТ «Українська залізниця» та, як наслідок, незабезпечення замовників послуг Товариства, вагонами під навантаження в необхідній кількості, а також затримки зі сторони АТ «Укрзалізниця» вагонів з вантажами на шляху їхнього проходження (основні замовники послуг — ТОВ «СП Нібулон», ТОВ «Юнікорн Мерітайм»);
- дестабілізація вугільної промисловості, що призвело до зменшення завантаженості стратегічно важливих підприємств, послуги яким надають філії Товариства (підприємства групи компаній ДТЕК, ПАТ «Черкаське хімволокно», ТОВ «Сумитеплоенерго», ТОВ «Євро-Реконструкція»);
- зменшення обсягів перевезення металобрухту та металопрокату через падіння цін на продукцію.
Найбільше підприємство перевозило: будівельні матеріали (33%), вугілля (28%) та зернові (14%). Щодо обсягів навантажувально-розвантажувальних робіт, то цей показник склав 749 млн т, що також менше від планових на 23%. Причиною названо скорочення обсягів виробництва основним замовником цього виду послуг — ПрАТ «Дікергофф цемент Україна».
Загалом компанія отримала дохід майже 800 млн грн:
- 77% становлять доходи від перевезення вантажів (602,6 млн грн);
- 2% – доходи від вантажно-розвантажувальних робіт (13,5 млн грн);
- 22% – доходи від інших послуг, пов’язаних з перевезенням вантажів.
Зокрема у звіті відзначено, що підприємство збільшило обсяг додаткових послуг, пов’язаних з перевезенням вантажів (надання власних вагонів в експлуатацію, користування під’їзними коліями, переведення стрілок, встановлення гальмівних башмаків на коліях).
Нагадаємо, раніше Укрзалізниця відзвітувала про отримання майже 3 млрд грн чистого прибутку за результатами 2019 року, що у 15 разів більше, ніж у 2018 році. Тоді прибуток становив 204 млн грн.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











