Потрібна повноцінна реформа Укрзалізниці, а не підвищення тарифів на вантажні перевезення. Про це розповів генеральний директор «Метінвесту» Юрій Риженков, пише Rail.insider із посиланням на інформацію холдингу.
Генеральний директор «Метінвесту» прокоментував ініціативу АТ «Укрзалізниця» щодо уніфікації тарифів на вантажні перевезення.
«Це вже не вперше така ініціатива. Жодна з них не завершилася реальною реформою, а завершилася банальним підвищенням тарифів. Їхня теза: перевезення умовної тонни зерна має коштувати стільки ж, скільки умовної тонни руди. Але це не має жодної логіки. Перевезення руди — це перевезення прямим маршрутним поїздом із пункт А в пункт Б, тобто з комбінату в порт. При цьому ГЗК сам формує маршрутний поїзд. УЗ залишається лише надати великий магістральний локомотив та власну інфраструктуру — колію», — зауважив Юрій Риженков.
Водночас, за його словами, перевезення зерна — значно дорожча операція для УЗ: состав потрібно збирати невеликими локомотивами по декілька вагонів із різних елеваторів на різних залізничних станціях, перед тим як везти в порт.
«Зараз УЗ пропонує підняти тариф для металургів на 20%. Під час війни тариф для нас зріс більш ніж удвічі. При цьому УЗ показала мільярдні прибутки у 2023-му й за перше півріччя 2024-го, а «Метінвест» закінчив 2023 рік зі збитком. Вартість логістики знижує нашу конкурентоздатність. Тому ми не можемо погодитися з цим підвищенням», — наголосив CEO «Метінвесту».
Він також навів варіант вирішення питання.
«Потрібна повноцінна реформа Укрзалізниці, тобто розділення її на декілька незалежних компаній — інфраструктурну, тягову, пасажирську. Кожна з цих компаній має встановлювати власні прозорі тарифи на свої послуги. Складовою частиною цієї реформи має бути запровадження незалежного регулятора, як на енергетичному ринку. Щоб цей регулятор був арбітром між бізнесом і УЗ в частині тарифів на монопольні послуги. Бо зараз є залізничний монополіст, який може встановити будь-які тарифи, й ніхто не може перевірити, наскільки вони обґрунтовані», — уточнив Юрій Риженков.
Раніше Rail.insider писав про те, як зміниться частка тарифів в цінах кінцевої продукції після уніфікації.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики