ДП «Адміністрація морських портів України» спільно з Міністерством інфраструктури продовжують працювати над спрощенням процедур оформлення вантажів у портах. Зокрема, МІУ оголосило курс на дерегуляцію процедур у портовій галузі. Це друга фаза процесу. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу АМПУ.
За словами директора Департаменту організації роботи портів ДП «АМПУ» Вячеслава Вороного, перша фаза дерегуляції проходила в 2015 році: «Тоді вдалося скасувати роботу комісій на суднах і перейти до огляду суден за принципами аналізу ризиків та впровадити електронне оформлення приходу суден».
Одне з основних завдань другого етапу дерегуляції — завершення впровадження електронного оформлення суден відповідно до світових стандартів. Передбачається впровадити електронний блок відходу судна, забезпечити інтеграцію з митною службою в розрізі автоматичного обміну даними, підключити до Єдиного вікна інші служби, додати заявки на наявні морські сервіси тощо.
Інший напрям цього етапу — відхід від регулювання господарської діяльності стивідорних компаній. Також важливим є питання зміни Порядку реєстрації ліній закордонного плавання. Підготовлені зміни до Порядку, що передбачають безстрокову реєстрацію роботи лінії (лінія реєструється один раз і працює доти, доки не порушить умови роботи), впроваджується прозоріший механізм реєстрації та прибираються зайві документи й етапи.
«Активно працюємо з Державною митною службою України щодо скорочення кількості відвідувань судна співробітниками служби. Повернулися до питання створення електронного модуля для трансшипменту, впровадження якого дасть змогу відійти від необхідності оформлення додаткових декларацій. Ще один аспект — впровадження електронної товаро-транспортної накладної — фактично єдиного документа, який заважає повному електронному оформленню вантажів, що прямують із портів до внутрішніх митниць», — наголосив Вячеслав Вороной.
Він також акцентував на тому, що потребує вирішення ще одне важливе питання, що псує імідж України як морської держави, — забезпечення умов для бункерування суден.
«Через відсутність заправки в портах всі судна змушені заправлятися в Туреччині, Румунії або за 12-мильною зоною. Це відбувається через те, що свого часу митниця заборонила оформляти пальне для бункерування як транзитне. Ми звернули увагу на це важливе питання і сподіваємося на його вирішення», — зауважив директор Департаменту організації роботи портів ДП «АМПУ».
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики