Українські морські порти наразі ще не завантажені на всю свою потужність і здатні наростити потенціал зернових перевезень. Про це заявив глава Адміністрації морських портів України (АМПУ) Юрій Литвин на засіданні «Зернового клубу УЗА», пише Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».
«Потенціал перевезень, зокрема з Одеси, значно більший. Доказ цьому — рекордні результати роботи українського зернового коридору, який було відкрито після припинення дії «зернової ініціативи», у грудні 2023 року», — зауважив Юрій Литвин.
За інформацією посадовця, цифри «зернового експорту» у січні 2024 року дещо нижчі за попередній місяць. Однак січень — місяць традиційного спаду морських перевезень.
Водночас він відзначив зростання доставки зернових вантажів до портів Великої Одеси як залізничним, так і автомобільним транспортом.
«Нині порт Чорноморськ збільшив уп’ятеро приймання автомобілів порівняно з довоєнним періодом. Однак, на жаль, для самого Чорноморська не дуже хороші насипні вантажі. Там є деякі складнощі з організацією процесу», — зазначив глава АМПУ.
Він також наголосив, що трейдери і місцева влада роблять усе можливе, щоб прискорити процес і скоротити час розвантаження автотранспорту.
Розповідаючи про роботу порту Південний, Юрій Литвин уточнив, що він використовується на 30–48% від свого потенціалу для приймання зернових вантажів.
«Міністерство інфраструктури спільно зі Збройними силами України і нами (АМПУ, — ред.) працюємо над тим, щоб розширити приймання вантажів, яким може завдаватися шкода (під час обстрілу портової інфраструктури російською стороною, — ред.). Маю на увазі, контейнерні та поромні перевезення», — розповів посадовець.
Відповідаючи на запитання про долю портів у Миколаєві, очільник АМПУ пояснив, що відомство приділяє багато уваги його долі, постійно консультується з військовими.
«Військове керівництво одностайне у своїй позиції: через питання безпеки розблокування Миколаївського порту неможливе. Порти Миколаївського регіону перебувають під прямим прицілом противника з потенційно небезпечних територій. Військові не дають зараз якихось прогнозів (щодо термінів їх розблокування, — ред.)», — сказав він.
Як повідомлялося раніше, попередні збитки від російських атак на порти України становлять 1 млрд грн.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики