Новини, Новини бізнесу

«Нібулон» потребує 250 вагонів-зерновозів

Агрохолдингу «Нібулон» необхідно 250 додаткових вагонів-зерновозів для забезпечення перевезень з річкових терміналів, які через повномасштабне вторгнення РФ втратили можливість відвантажувати продукцію на воду. Про це розповів директор із взаємодії з органами влади компанії Михайло Різак під час круглого столу, організованого Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури, пише Rail.insider із посиланням на інформацію холдингу.

Ключовою темою зустрічі між представниками відомства, найбільших українських компаній-експортерів та американською делегацією, яку очолила спеціальна представниця з питань економічного відновлення України Пенні Пріцкер, став експорт та розвиток логістичних шляхів.

Михайло Різак зауважив, що зараз, коли вдалося побудувати достатньо сталі експортні маршрути, важливо сфокусуватися на підвищенні внутрішньої ефективності новоствореної системи. Це має вплинути передусім на собівартість транспортування.

«Досвід «Нібулону», якому через блокування річкової навігації довелося переорієнтуватися з водного транспортування на перевезення автошляхами та залізницею, свідчить, що підвищувати ефективність вдається навіть у надскладних умовах війни. Так, завдяки Проєкту USAID «Економічна підтримка України» у вигляді 50 вагонів-хоперів нам вдалося значно покращити економіку перевезень протягом липня–грудня 2023 року за рахунок збільшення частки використання власних вагонів з 10 до 23%. Економічний ефект, який перерозподілився на закупівельну ціну для фермерів, становив 1,7 млн доларів. І це за умов, що 50 вагонів-хоперів покривають потреби перевезень лише одного з дев’яти річкових терміналів, які через війну втратили можливість відвантажувати на воду (ще п’ять — в окупації або зруйновані). Усього «Нібулон» потребує 250 додаткових вагонів, що дасть змогу масштабувати ефект на всю мережу елеваторних комплексів. Ми просимо посилити підтримку USAID і не соромитися допомагати великим компаніям, які є посередником допомоги тисячам малих і середніх підприємств», — зауважив Михайло Різак.

Збільшення пропозиції вагонів від Укрзалізниці та їх надання від донорів у системному зв’язку зі здешевленням логістики на річці Дунай, на думку представника компанії, сприятимуть посиленню економічної спроможності всіх учасників експортного ланцюга. У свою чергу для здешевлення логістики на річці Дунай критичне значення має і здійснення політичного впливу та організації заходів, спрямованих на створення умов для виведення флоту, заблокованого зараз у портовому вузлі Миколаєва.

«Протягом 2022–2023 років ми спостерігали збільшення ціни на фрахт на річці Дунай у понад три рази, а на сьогодні ціни залишаються у понад два рази більшими, ніж у довоєнний період. Саме евакуація флоту з Миколаївського портового вузла має вирішити проблему дефіциту суден класу «річка-море» та повернути ціну на фрахт на довоєнний рівень. Крім того, наявність інструменту евакуації дасть змогу відновити роботу суднобудівної галузі економіки України, яка з початку війни повністю зупинена. Ми просимо світову спільноту допомогти у збереженні робочих місць у суднобудівній галузі та надати роботу із будівництва вітряків, мостів та будь-яких інших проєктів, спрямованих на розвиток економіки загалом», — наголосив директор із взаємодії з органами влади агрохолдингу.

Як повідомлялося раніше, «Нібулон» перевіз майже 30 тис. т зерна вагонами від USAID.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також