Економіка, Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Оборот вагонів зростає через економію ресурсів з боку УЗ

Учасники ринку вантажних перевезень скаржаться на зростання обороту та затримки вагонів через економію АТ «Укрзалізниця» ресурсів. Як повідомляє Rail.insider, дискусії щодо цього  точаться, зокрема, в одному з профільних телеграм-каналів, присвяченому залізничній логістиці.

Йдеться про те, що вагони затримуються на станціях по кілька тижнів. Учасники обговорень пов’язують це з очікуванням накопичення повносоставних потягів, оптимізацією маневрової роботи, економією дизпалива тощо.

«Скажіть будь-ласка, чи у всіх так “вмирають” по УЗ порожні вагони? У межах 350 км вагони не можуть доїхати до місця навантаження, їдуть вже тиждень. Може хтось знає причину по Львівській, Південно-Західній?», – запитав один із учасників групи 13 травня.

Натомість у відповідь йому колеги додали, що питання стосується не лише порожніх вагонів.

«Не тільки порожні. Якщо на адресу станції заадресовано менше вагонів, ніж повний маршрут, вони не їдуть взагалі. В нас уже другий тиждень простоюють 15 завантажених цистерн. По тій самій причині не можемо віддати і порожні, бо за ними ніхто не приїде», – зазначив один із дописувачів.

Крім того, йшлося про те, що це має системний характер.

«У них там економія матеріально-технічних ресурсів… Замість того, щоб доставляти хоч щось, РЦУП (регіональний центр управління рухом Укрзалізниці, – ред.) кидає порожні та завантажені вагони через економію палива навіть там, де лінії електрифіковані», – зауважив один із дописувачів.

Деякі додають, що «вагони стояли по 2–3 тижні в накопичуванні».

Повторно питання у телеграм-каналі знову було порушено вже 23 травня. Причому, дописувач зауважив, що ситуація суттєво не змінилася: «Вагони дуже повільно рухаються і кидаються, якщо не збирається повноцінний поїзд».

При цьому учасники групи задаються питанням стосовно того, чому Укрзалізниця, за умови підвищення минулого року тарифів на 70%, наразі економить за рахунок вантажовласників.

Збільшення обороту рухомого складу у травні підтверджують і джерела Rail.insider серед власників вагонів.

В УЗ поки офіційно ситуацію не коментують. Проте говорять про те, що питання пов’язане з “підвищенням ефективності” перевізного процесу.

«Дійсно для економії палива маневрова робота проводиться за умови накопичення вагонів, – зауважив представник монопольної компанії-перевізника. – Вимога рухатися по магістральним шляхам повносоставними поїздами цілком логічна: УЗ слідкує за ефективністю перевезення, за середньою вагою поїзда, за витратами та інше».

Окрім очікування формування повносоставних потягів та поширення маршрутизації можливі також нововведення у вантажній роботі щодо так званих малодіяльних дільниць.

«Ми не можемо собі зараз дозволити перевезення поїздів неповної ваги та довжини, відповідно. Є моменти, коли треба почекати, коли набереться повний поїзд, – розповів один із посадовців УЗ. – Зараз розробляється система обробки малодіяльних дільниць, де немає завантаження повністю локомотива, де локомотив більше їде, ніж робить роботу. Скоріш за все буде введена система обслуговування таких дільниць по дням тижня. Це робиться для оптимізації витрат, підвищення ефективності роботи, зменшення збитковості. Вийти на беззбитковий рівень – це завдання уряду. Ситуація така і вона буде розвиватися в цьому руслі».

Редакція Rail.insider звернулася до АТ «Укрзалізниця» із запитаннями відносно впливу заходів щодо зменшення збитків на вантажну роботу та очікує офіційних відповідей.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати