Омелян: Росіянам дали захопити український транзитний ринок
Новини, Перевезення

Омелян: Росіянам дали захопити український транзитний ринок

Штучному монополісту компанії Белказтранс дали захопити український транзитний ринок. Про це в інтерв’ю Rail.insider розповів колишній міністр інфраструктури Володимир Омелян. За його словами, подібне захоплення відбулося за мовчазної згоди СБУ й НАБУ

Останнє безпосередньо відстежує роботу компанії з кінця 2017 – початку 2018 років. І жодних реакцій від них немає. Бо коли вони висувають загальний обсяг відкритих кримінальних проваджень на мільярд гривень по УЗ, це смішно. Це ні про що, це “стрілочники” ,- зазначив Омелян.

Також Омелян переконаний, що такі історії не відбуваються без політичного погодження, адже, за його словами, кожному новому міністру інфраструктури і кожному новому керівнику УЗ нав’язують російських монополістів.

«Якщо в міністра чи керівника УЗ вистачає сміливості послати їх на три букви, то відповідно потім возять усі або є якась мінімальна конкуренція. Якщо ні, то відбувається монополізація й повний контроль ринку однією компанію. Це великі кошти, до речі. І це лише частина тих 15-20 млрд грн щорічно, які розкрадаються в компанії. Хтось щомісяця заробляє 1,5-2 млрд гривень. Це великі гроші, за які будуть боротися. За них призначатимуть та звільнятимуть, ставитимуть компанії-прокладки, які нічого не роблять і не виробляють. Це стіл і стілець, які заробляють 5%, а можливо, і більше», – розповів Омелян.

Як відомо, зараз зусилля вищого керівництва РФ спрямовані на контроль транзитних та імпортних залізничних перевезень вугілля. Так, у квітні минулого року російський уряд у рамках нових обмежень на торгівлю з Україною постановив експортувати нафту та вугілля за спеціальним квотами Мінекономрозвитку Росії. Новий порядок почав діяти з 1 червня того ж року.

Центр фірмового транспортного обслуговування РЖД, орган, який здійснює підтвердження планів на перевезення залізничним транспортом, з грудня 2019-го без офіційних пояснень почав відхиляти плани вантажовідправників на перевезення вугілля на адресу європейських одержувачів транзитом через територію України.

Сьогодні плани на такі перевезення підтверджують лише за умови, якщо транзитним експедитором по території України виступає штучний монополіст – ТОВ «БЕЛКАЗТРАНС УКРАЇНА». Докладніше про це можна почитати в авторському матеріалі Костянтина Гапія «Росія нав’язує Україні свого монополіста».

Читайте також