Міжнародні новини, Новини, Новини бізнесу, Перевезення

Польська інфраструктура занадто «тісна» для українського бізнесу, — комерційний директор «Метінвесту»

Польська інфраструктура занадто «тісна» для українського бізнесу і не може замістити блокування агресором портів у Чорному морі. Про це заявив комерційний директор «Метінвесту» Дмитро Ніколаєнко в інтерв’ю польському бізнес-виданню WNP, передає Rail.insider із посиланням на «Інтерфакс-Україна».

Комерційний директор компанії зазначив, що металургійна і гірничодобувна промисловість України раніше були орієнтовані на експорт: країна експортувала 80% металопродукції та залізорудної сировини. Усі логістичні шляхи, включно із залізницею та портами, могли з цим впоратися.

«Ми експортували продукцію переважно через чорноморські порти, як-от Південний, який здатний приймати найбільші торгові судна класу «кейпсайз», а також через порти Одеси та Миколаєва. Відправляли вантажі по всьому світу з маріупольських меткомбінатів «Азовсталь» і ММК ім. Ілліча. На особливу увагу заслуговує морська лінія з Маріуполя до Італії, куди наші товари відвантажували на перекатне виробництво. Контейнеровози регулярно перевозили сляби (напівфабрикати метвиробництва) до Італії та Великої Британії. Ми також відправляли продукцію з українських прокатних станів на наш завод у Болгарії. Її транспортували Дніпром, а потім Чорним морем до болгарського порту Бургас», — пояснив топменеджер.

Він зазначив, що в групі добре організували логістичну складову, клієнтам надавали хороший сервіс із погляду передбачуваності термінів доставки. Низку суден компанія винаймала за різними формами чартерних контрактів, таких як бербоут (судно без екіпажу) і тайм-чартер (судно, найняте з екіпажем).

Однак повномасштабне вторгнення РФ прямо вплинуло на групу та її вертикальну інтеграцію. «Метінвест» був змушений зупинити виробництво в Маріуполі, потім операційний контроль над маріупольськими підприємствами було повністю втрачено.

«Через блокаду Чорного та Азовського морів ми почали шукати нові види транспорту для експорту. Якщо говорити про залізорудну продукцію (обкотиші), то на підконтрольних Україні територіях не вистачало потужностей для її перевантаження. Нашим завданням було знайти альтернативні логістичні маршрути для постачання нашої продукції», — констатував комерційний директор.

Дмитро Ніколаєнко уточнив, що зараз є два маршрути: перший — до північних портів Польщі, другий — до південних портів Румунії. Можна також скористатися хорватськими портами, але їхня потужність набагато слабша, ніж у портів в Україні, і всі логістичні питання стають набагато складнішими.

«В Україні є широка колія, а в Європі — вузька. Це означає не лише перевантаження, а й зберігання продукції. Ба більше, коли такі вантажі, як обкотиші або залізорудний концентрат, перевантажують грейферами, у продукцію можуть потрапити деякі домішки, а очищення — дорогий процес. Через це лише 2022 року ми втратили понад 19 млн доларів», — сказав топменеджер, додавши, що Польща не готова до реекспорту великих партій товарів з України.

Так, маршрут через Польщу тягне за собою серйозні логістичні складнощі. Зокрема, минулої зими складські приміщення у польських портах були заповнені вугіллям і завантажити продукцію ГМК було неможливо.

Також, за словами комерційного директора, є проблеми зі швидкістю руху товарів, яка вдвічі нижча за ту, до якої звикли в Україні. Групі доводиться стикатися і з надто складними митними процедурами, які забирають додатковий час.

Незважаючи на це, «Метінвест» став важливим партнером польських портів і залізниць, зазначив Дмитро Ніколаєнко. За його словами, обсяг перевалки продукції через польські залізничні переходи зріс на 45% порівняно з 2021 роком. Польські порти змогли збільшити експорт залізорудної продукції та металу більш ніж на 100% у 2022 році.

«Однак Польща могла б отримати 70 млн т експорту на рік, які українські порти втратили через війну, тому загальні цифри невтішні. Загальний обсяг експорту через польські порти не збільшився і навіть скоротився на 1% через непідготовленість інфраструктури: бракує потужностей для обробки вантажів як на кордоні, так і в портах, а сама інфраструктура розрахована на імпорт, а не на експорт», — констатував топменеджер.

Як повідомлялося раніше, Польща може збудувати порти для покращення перевезення українського зерна.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також