Щоб закрити потребу в електричній тязі, УЗ треба придбати до 2025 р. придбати майже 130 електровозів змінного струму та 65 електровозів постійного струму.Про це в інтерв’ю Магістралі розповів директор зі стратегічного розвитку та інвестиційної політики АТ «Укрзалізниця» Антон Саболевський. За словами Саболевського, УЗ продовжує вести активні переговори з потенційними партнерами. Головними претендентами і досі залишаються Alstom (Франція), CRRC (Китай) та Bombardier (Німеччина). Головним критерієм вибору постачальника є загальна вартість електровоза з урахуванням його життєвого циклу. Вона містить три основні компоненти: початкова ціна електровоза, вартість його обслуговування і умови фінансування проєкту. Крім того, для Укрзалізниці, як і у випадку з тепловозами, обов’язковою умовою є локалізація виробництва в Україні.
«Також ми розробляємо проєкти, що дозволять підвищити ефективність використання локомотивного парку. Зокрема, планується здійснити переведення з постійного на змінний струм двох відтинків колії Криворізького вузла: Кривий Ріг—П’ятихатки та Кривий Ріг—Тимкове. Це дасть можливість проводити поїзди з Кривого Рогу в напрямку західного кордону та чорноморських портів без зміни тяги. І забезпечить значну економію коштів за рахунок зменшення часу оборота вагонів та підвищення ефективності використання локомотивів»- розповів Саболевський.
За попередньою оцінкою, вартість цього проєкту — 2,16 млрд грн. Водночас економія витрат від його реалізації за 25 років становитиме від 5,3 млрд грн (за базовим сценарієм) до 8,1 млрд грн (за оптимістичним сценарієм).
Нагадаємо, що Alstom і Siemens офіційно запропонували КВБЗ в якості партнера німецької та французької сторони для організації складання електровозів в Україні.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики