Новини, Перевезення, Порти

Саботаж РФ інспекцій у Босфорі призводить до стабільно великої черги з понад 100 суден

Станом на 18 січня 2023 року в Босфорі на інспекцію Спільного координаційного центру (СКЦ) очікує 121 судно: 28 з агропродукцією на борту, 93 йдуть до портів під завантаження. Середній час очікування – від 2 до 5 тижнів, що призводить до мільйонних збитків вантажовласників. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на інформацію Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України.

«Головна причина – цілеспрямований саботаж російською стороною інспекцій суден в Босфорі, що призводить до стабільно великої черги з понад 100 суден. Починаючи з жовтня 2022 року делегація росії в СКЦ почала штучно гальмувати процес інспекції суден. По-перше, як тільки обсяг експорту почав зростати, російська сторона скоротила кількість інспекційних команд з 5 до 3 без будь-якого пояснення. По-друге, штучно збільшують час на проведення самих інспекцій через перевірку показників роботи суден, які не регламентовані документами СКЦ та не мають жодного відношення до зернової угоди», – повідомляють в транспортному відомстві України.

На перевірку одного судна йде від 4 годин, а в день відбувається 5–7 перевірок при мінімально необхідних 16–18.

«Непоодинокі випадки коли росіяни просто відмовляються працювати з вигаданих причин, коли всі інші сторони в СКЦ підтверджують умови для продовження інспекції», – заявляють в міністерстві.

Черга спостерігається із листопада 2022 року. Це відображається на обсягах експорту. Так, в листопаді порти експортували на 47% менше агропродукції, ніж в жовтні, коли ці проблеми починались. Якщо в жовтні було недоекспортованно майже 2 млн т агропродукції, то в листопаді та грудні це вже по 3 млн т на місяць. Така тенденція зберігається також у січні.

Загалом, станом на ранок 19 січня з портів Великої Одеси в рамках зернової угоди експортовано 17,8 млн т української агропродукції на 659 суднах.

«За умови повноцінного функціонування коридору обсяги українського експорту на світові ринки мали становити 25–29 млн т. Та з жовтня українські порти змушені працювати на половину своєї потужності, зменшився обсяг флоту на вхід до портів під завантаження, зменшився обсяг експорту на 3 млн т щомісяця», – підсумовують у міністерстві.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати