Новини, Укрзалізниця

Шульмейстер: Стратегія Укрзалізниці — це стратегія зі знищення УЗ

Директор програми «Інфраструктура» Українського інституту майбутнього Володимир Шульмейстер розкритикував стратегію розвитку Укрзалізниці у своєму блозі на ресурсі Новое время.Бизнесс.

В статі “Стратегія розвитку Укрзалізниці. Шлях в нікуди?” експерт пише про те, що Укрзалізниця не має перспектив розвитку. Справа у тому, що Стратегія розвитку Укразалізниці на 2019−2023 рр. була розроблена на базі Національної транспортної стратегії України 2030.

“Це тому, що і сама Національна транспортна стратегія не витримує жодної критики. Фінансування її розробки відбувалося за рахунок коштів європейських грантів, а, як відомо, грантові кошти дуже часто «розпилюються» організаціями, які в народі називають «грантоїдами». Перша спроба розробити національно значущій документ була провальна. Гроші, по суті, були витрачені дарма, а по факту «вкрадено», тому була друга спроба розробити транспортну стратегію. У підсумку ми отримали документ, який не має під собою жодного прогнозу та візії майбутнього транспорту України. Чи будуть користуватися підприємства річковим транспортом? Чи буде населення пересуватися на приміських рейсових автобусах або використовуватиме той же bla-bla-car? Проте, варто зазначити, що проблема стратегічного бачення в нашій країні ще масштабніша” – пише експерт.

Шульмейстер певен, що для написання стратегії будь-якого регіону, галузі, підприємства, тощо необхідно мати загальнонаціональну стратегію, національну візію та із цього вибудовувати місію, цілі та задачі держави.А зараз, зазначає він, ми не маємо навіть економічної стратегії розвитку на 2019−2023, від якої, по суті, залежать усі стратегічні дії в галузях.

“Що саме ми будемо виробляти у 2030 році, що імпортувати, а що експортувати, скільки нас буде жити в країні, скільки в середньому заробляти, скільки витрачати та куди ми будемо їздити «пити каву». Це прості питання, але відповіді на них потребують детального опрацювання, якого не було. Ми можемо фантазувати про гіперлупи та монорельси, але ж треба детально вивчати питання та рахувати, рахувати й ще раз рахувати” – зазначає він.

Також експерт відмітив те, що згідно зі стратегією, УЗ планує перевозити у 2023 ті ж самі вантажі що і зараз.Ніякого розвитку чи то нових вантажів.

“Знов залізна руда, знов зерно. Тобто, відповідно до цього документу, наша країна і надалі залишатиметься ресурсним придатком та не хоче розвивати виробництво продукції з високою доданою вартістю” – розмірковує експерт.

Також Шульмейстер зазначає, що на те, що везе УЗ впливає система тарифоутворення, яку в цій стратегії УЗ навіть не змінено, не модифіковано.

“Ми ж розуміємо, що через зміну тарифної системи можна вплинути на економіку товаровиробників” – зазначає він.

Шульмейстер резюмує:  Стратегія базується на недієздатній національній транспортній стратегії. Подані цифри — це продовження руху тією самою траєкторією, якою йде сьогодні УЗ.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також