Сьогодні, 11 липня, виповнюється 20 років із виходу на колію першого денного прискореного поїзда «Столичний експрес». Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію, оприлюднену у групі «Залізниця так як вона є» у Facebook.
Одинадцятого липня 2002 року з Харкова до Києва вирушив перший денний прискорений поїзд «Столичний експрес», що знаменувало початок розвитку швидкісного руху в Україні. До потяга увійшли пасажирські вагони, виготовлені на Крюківському вагонобудівному заводі.
У межах підготовки інфраструктури для пуску першого «Столичного експреса» менш ніж за пів року провели масштабну модернізацію залізниці між Харковом і Києвом: відремонтували майже 500 км колії, 70 вокзалів, електрифікували 48 км колії, відремонтували й перевели у розряд охоронних усі залізничні переїзди тощо.
Швидкість «Столичного експреса» сягала 140 км/год. Водночас за завданням тодішнього міністра транспорту та очільника Укрзалізниці Георгія Кірпи розроблялася «Концепція Державної цільової програми впровадження на залізницях швидкісного руху (до 200 км/год) пасажирських поїздів на 2005–2015 роки», яка була затверджена розпорядженням Кабміну, а також пілотний проєкт зі впровадження високошвидкісного руху зі швидкістю до 350 км/год на дільниці Київ—Харків.
«Саме Харків, за наказом Георгія Кірпи, мав приймати на День залізничника 2006 року перший швидкісний поїзд, що мчав би з Києва зі швидкістю 200 км/год, а в недалекій перспективі — до 350 км/год. До реалізації цього масштабного інфраструктурного проекту, крім залізничників, долучалися декілька сотень підприємств по всій Україні, що давало потужний імпульс зростання вітчизняній економіці», — зауважується у дописі.
Нагадаємо, що 22 лютого 2012 року було створено Українську залізничну швидкісну компанію, яка є оператором поїздів Інтерсіті та Інтерсіті+. За 10 років вони перевезли понад 33 млн пасажирів.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики