У Міністерстві аграрної політики та продовольства України відбулося чергове засідання Координаційної ради з питань логістики у сільському господарстві. Під час нього порушили питання скасування 30% знижки на перевезення Укрзалізницею агропродукції з прифронтових територій. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію відомства.
Учасники наради обговорили питання скасування 30% знижки на перевезення Укрзалізницею агропродукції з прифронтових територій, а також граничного обсягу експорту пшениці з України у межах меморандуму про взаєморозуміння між Мінагрополітики та профільними організаціями зернового ринку.
Очільник Мінагрополітики Віталій Коваль наголосив, що підтримка агровиробників на прифронтових територіях — один із пріоритетів відомства. Особливо це важливо зараз, коли триває весняна посівна.
«Головне питання порядку денного — скасування 30% знижки на перевезення продукції залізницею для аграріїв прифронтових територій. Важливо знайти спільне вирішення проблеми. Розглядаємо різні механізми. Наприклад, пошук ресурсу для покриття витрат. Також обговорили тарифікацію перевезень продукції з портів. Як варіанти, розглядаємо індексацію тарифів, створення єдиного тарифу або розбиття суми на два платежі: за зношення інфраструктури і окремо за кілометраж. Домовилися створити робочу групу з представників відповідних відомств, аби напрацювати дорожню карту як для аграріїв прифронтових територій, так і для всіх інших регіонів», — зазначив міністр.
Крім того, Віталій Коваль наголосив, що середня ціна агроекспорту за березень 2025 року зросла порівняно із середньою ціною торік.
«Ми активно рухаємося до переходу від аграрної до агроіндустріальної країни та розвитку глибинної переробки. Адже середня ціна агроекспорту за березень 2025 року зросла на 19,4% порівняно з минулим роком: з 315 доларів до 391. Наша мета — щоб ціна за тонну експорту сільгосппродукції досягла тисячі доларів. Працюємо далі над розвитком глибинної переробки та збільшенням доданої вартості», — зазначив очільник відомства.
Як повідомлялося раніше, ВАР закликала відновити знижку на залізничні перевезення агропродукції з прифронтових територій. Водночас у «НОВААГРО» порахували, як здорожчала логістика після скасування 30% знижки на перевезення зерна.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики