Міжнародні новини, Новини

У Польщі побудують високошвидкісну магістраль на лінії Катовіце — Острава

Компанія CPK (Польща) уклала контракт на розробку техніко-економічного обґрунтування будівництва польської дільниці нової залізничної лінії між Катовіце і Остравою. Про це пише railinsider із посиланням на railway.supply

Нове залізничне сполучення є частиною спільної залізничної інвестиції країн Вишеградської групи у залізничні перевезення між Варшавою, Брно (зі зв’язком із Прагою), Братиславою та Будапештом. У межах спорудження польської дільниці залізничної лінії між Катовіце й Остравою передбачено збудувати майже 75 км нових колій. Проєкт охопить дільницю майбутньої залізничної лінії між Катовіце та кордоном із Чеською Республікою, а також дільницю Ястшембе-Здруй — Водзіслав Шльонський із відгалуженням на плановану станцію Ястшембе-Здруй Центр і з’єднає дороги у напрямку Рибніка та Водзіслава-Шльонського.

«Завдяки цій лінії ми будемо обслуговувати Ястшембе-Здруй, найбільше польське місто, що не мало доступу до залізниць. Дільниця Катовіце — Острава є першою, для якої ми отримали фінансування ЄС, вигравши конкуренцію з іншими європейськими проєктами», — сказав заступник міністра інфраструктури Марцін Горала, повноважний представник уряду від CPK.

Предметом контракту є техніко-економічне обґрунтування запланованої залізничної вітки. Здійснить його консорціум, лідером якого є Egis Poland. Вартість робіт сягне майже 11 млн злотих.

Згідно з графіком перші будівельні роботи мають розпочатися в 2024 році, а дільницю лінії, що з’єднує Катовіце з Остравою, введуть в експлуатацію до кінця 2030 роки (швидкість до 250 км/год).

У підрядника STEŚ на підготовку буде 11 місяців. Виконання контракту може тривати на п’ять місяців довше, оскільки до контракту також входить геологічна документація та карти цілей проєктування.

У Сілезькому воєводстві в межах залізничної програми буде побудовано 100 км нових залізничних ліній, а ще 246 км модернізовані.

Ці інвестиції скоротять поїздку до Варшави з Катовіце до 1 години 40 хвилин, а від Бельсько-Бяла — до 1 години 55 хвилин. З Ястшембе-Здруй і Рибніка можна буде дістатися до столиці Польщі за 2 години. Крім того, зросте пропускна спроможність наявних залізничних ліній для потреб регіонального та вантажного транспорту.

Передпроєктна документація підготовлена з використанням співфінансування в розмірі понад 7 млн злотих, які у 2019 році компанія CPK отримала від інструменту ЄС CEF (Connecting Europe Facility).

Centralny Port Komunikacyjny, CPK — це планований транспортний вузол між Варшавою та Лодзем, який об’єднає повітряний, залізничний і автомобільний транспорт. Проєкт передбачає будівництво аеропорту «Солідарність», розташованого в 37 км на захід від Варшави і площею 3 тис. га. На першому етапі аеропорт обслуговуватиме 45 млн пасажирів на рік.

Проєкт включає залізничні інвестиції: вузол у безпосередній близькості від аеропорту, а також організацію сполучення, що дасть змогу здійснювати пересадку між Варшавою та найбільшими містами Польщі менш ніж за 2,5 години. Інвестиції мають забезпечити роботою понад 150 тис. осіб.

Як повідомлялося раніше, Казахстан планує почати будівництво швидкісної магістралі до Узбекистану.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також