Новини, Перевезення, Укрзалізниця

У робочому парку АТ «Укрзалізниця» — 3,3 тис. зерновозів

У робочому парку філії «Центр транспортної логістики» АТ «Укрзалізниця» перебуває 3 тис. 298 зерновозів. Про це написав у Facebook заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи товариства Валерій Ткачов, інформує RAIL.insider.

«…І ось прийшов жовтень… Де зерновози УЗ? Чому їх так мало? Чому терміново не ремонтуєте зерновози? Чому на відкритих аукціонах вартість зерновоза так підвищилась? Зрада…» — розпочав допис Валерій Ткачов.

Він розповів про те, як відправники використовують парк зерновозів ЦТЛ упродовж року. Так, з червня 2024 року по червень 2025-го включно частка використання зерновозів саме приналежності ЦТЛ (парк становить 3 тис. 298 одиниць) коливалась у межах 1–4%. Тобто 96–99% зерна транспортувалось у приватному парку зерновозів (йдеться про майже 20 тис. одиниць).

Для збільшення власної частки на ринку ЦТЛ пропонував відправникам підписати довгострокові договори на використання зерновозів (по 300–500 грн на добу). Та лише дві компанії погодилися.

Окрім того, з червня філія пропонувала придбати на відкритих аукціонах в ЕТС «Прозорро.Продажі» відправки у зерновозах ЦТЛ на вересень–грудень поточного року (за ціною 150–600 грн на добу). Зокрема,

  • у червні пропонувалося 4 тис. 300 відправок; фактично викуплено 1 тис. відправок (термін відвантаження серпень–грудень), або 23,3% від виставленого;
  • у липні пропонувалося 14 тис. 300 відправок; фактично викуплено 3 тис. 620 відправок (термін відвантаження липень–грудень), або 25,2% від виставленого;
  • у серпні пропонувалося 6 тис. 410 відправок; фактично викуплено 2 тис. 745 відправок (термін відвантаження серпень–вересень), або 42,8% від виставленого на торги;
  • у вересні пропонувалося 4 тис. 610 відправок; фактично викуплено 1 тис. 665 відправок (термін відвантаження вересень),або 36,1% від виставленого.

Таким чином лише 23–40% запропонованих зерновозів філії «ЦТЛ» були придбані відправниками на відкритих аукціонах.

«На мою особисту думку, підвищення вартості зерновозів на зерновози ЦТЛ — це тимчасове явище (ми це кожен рік проходимо). Це явище не має фундаментальних причин: загального парку зерновозів достатньо для забезпечення перевезень, залізниця щодоби приймає до перевезення та транспортує 1500–1700 вагонів зі збіжжям (маємо тимчасові складнощі щодо підведення вантажів до портів, але вони кардинально не впливають на загальне перевезення). Це звичайні ринкові гойдалки повʼязані з психологічними факторами», — наголосив Валерій Ткачов.

Він також дав пораду, яку уникнути схожої ситуації в майбутньому.

«Щоб уникнути щорічних цінових гойдалок на зерновоз, раджу аграріям підписувати довгострокові договори з філією «ЦТЛ» або приватними власниками вагонів», — уточнив представник УЗ.

Раніше Валерій Ткачов закликав до довгострокової співпраці з Укрзалізницею, адже зерновози ЦТЛ не повинні простоювати більшу частину року.

Зауважимо, що на останніх аукціонах щодо реалізації відправок у зерновозах ЦТЛ ставки перевищили 2 тис. грн.

Читайте новини та ексклюзивні інсайди від RAIL.insider на Viber. Жодного спаму — лише найважливіше про залізницю.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також