АТ “Укрзалізниця” в ході реалізації стратегії розвитку товариства планує скорегувати тарифну політику з пасажирських перевезень, привівши її за підсумком до ринкової. Про це йдеться в проекті проспекту емісії єврооблігацій Укрзалізниці, передає “Інтерфакс-Україна“.
“Однією з цілей Програми реформ Укрзалізниці є коригування тарифної політики таким чином, щоб ціни на пасажирські перевезення ґрунтувалися на рівнях попиту і пропозиції на ринку”, – зазначається в тексті проспекту емісії.
При цьому Укрзалізниця наполягає на тому, що компанія зможе скористатися можливостями, які надасть ця зміна, оскільки вже успішно впровадила таку цінову політику для своїх вагонів “Інтерсіті +” бізнес-класу.
Компанія також планує відкрити доступ до ринку залізничних перевезень для приватних компаній – відповідний проект закону вже поданий до парламенту.
Водночас, в Укрзалізниці зазначили, що реалізація заходів, спрямованих на посилення конкуренції на ринку вантажних і пасажирських залізничних перевезень в Україні, може мати непередбачені наслідки, які можуть зробити істотний вплив на діяльність компанії і відносить дерегуляцію ринку до факторів ризику.
У проекті проспекту емісії цінних паперів також зазначено, що станом на 31 грудня 2018 року поточна вартість зобов’язань Укрзалізниці з фінансової оренди становила 1,445 млрд грн, отриманих для фінансування придбання електропоїздів і локомотивів за договорами фінансової оренди з ПАТ “Укртранслізинг”, ТОВ ” ТРС Лізинг “, ТОВ” Дельта Лізинг “, Volkswagen Leasing і Укрексімбанком.
Більшість договорів фінансового лізингу Укрзалізниці розраховані на сім років, проте деякі з них є більш тривалими.
Станом на 31 грудня 2018 року процентні ставки, передбачені в цих угодах, перебували в діапазоні від 12% до 21% річних.
Крім того, за станом на 31 грудня 2018 року договірні зобов’язання Укрзалізниці з придбання основних засобів становили 4,723 млрд грн (у порівнянні з 3,702 млрд грн і 4,106 млрд грн станом на 31 грудня 2017 та 2016 років відповідно).
Компанія також визначила пріоритети для майбутніх рішень про капітальні витрати, які спрямовані на сприяння подальшій модернізації і розвитку інфраструктури залізничного транспорту.
У довгостроковій перспективі Укрзалізниця також планує впровадження механізму фінансової підтримки для усунення перехресного субсидування втрат при перевезенні пасажирів з прибутку від вантажних перевезень. А також розраховує на збільшення числа приватних компаній, які володіють пасажирськими вагонами.
У компанії також очікують, що в районах із низькою щільністю населення будуть побудовані місцеві залізні дороги на основі промислового залізничного транспорту та вузькоколійних залізничних шляхів.
Другий етап також передбачає створення комерційних компаній в секторах приміських і регіональних пасажирських перевезень, які будуть належати місцевим органам влади, Укрзалізниці і іншим юридичним особам.
Як повідомлялося, Укрзалізниця планує випустити єврооблігації, кошти від розміщення яких будуть спрямовані на погашення другої частини бридж-кредиту Ощадбанку і безпроцентної позики від ДП “Фінінпро”, амортизацію євробондів 2016 року, а також на часткове погашення боргів у валюті.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики