Інфраструктура, Новини, Укрзалізниця

Укрзалізниця прийняла першу партію французьких рейок

АТ «Укрзалізниця» отримало 1,083 тис. т рейок виробництва французької компанії Saarstahl Rail SAS. Йдеться про першу партію з 19 тис. т рейок, які залізниця отримає в межах міжурядової угоди. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію товариства.

У заході з передачі рейок взяли участь заступниця міністра розвитку громад та територій України Марина Денисюк, голова Львівської обласної державної адміністрації Максим Козицький, спеціальний уповноважений президента Франції з питань допомоги та відновлення України П’єр Ельброн, голова правління АТ «Укрзалізниця» Олександр Перцовський, посол Французької Республіки в Україні Гаель Весьєр та інші.

«Після окупації Маріуполя ми втратили єдиного українського виробника рейок — металургійний комбінат «Азовсталь». І саме завдяки нашим міжнародним партнерам ми отримуємо цю дефіцитну продукцію та продовжуємо відновлювати та підтримувати залізничну інфраструктуру. Рейками з першої партії уже в березні–квітні цього року буде виконано капітальний ремонт колії на дільницях Війтівці—Волочиськ та Фастів ІІ—Устинівка — це маршрути швидкісних поїздів до Львова та Дніпра. Ми вдячні Кабінету Міністрів України, Міністерству розвитку громад та територій України, Міністерству фінансів України та французьким партнерам за підтримку реалізації цього проєкту й очікуємо, що весь обсяг поставки буде доправлено в Україну вже до початку осені 2025 року», — зауважив Олександр Перцовський.

Як зазначила заступниця міністра розвитку громад та територій України Марина Денисюк, проєкт є втіленням співпраці між двома країнами, яка має на меті забезпечення швидкого відновлення та модернізації об’єктів, що є критично важливими для розвитку України.

«Завдяки постачанню рейок широкої колії ми зможемо швидко відновлювати пошкодження залізничних колій внаслідок бойових дій, забезпечувати безпеку руху, сталу логістику та життєво важливі зв’язки між регіонами в умовах війни. Також на рівні міністерства ведеться постійна комунікація з нашими донорами щодо залучення допомоги для проєктів відновлення та розвитку», — сказала представниця відомства.

Загалом із рейок із Франції залізничники зможуть збудувати та відремонтувати приблизно 145 км колії. Зокрема, буде проведено капітальний ремонт на напрямках швидкісного руху: Львів—Ужгород, Київ—Львів—кордон ЄС, Київ—Одеса, Київ—Дніпро та Київ—Харків.

«Вартість французьких рейок визначається формульним переглядом ціни. Зокрема, враховуються індекси цін на брухт, електроенергію, залізну руду та коксівне вугілля. Але ціна рейок упродовж виконання всього контракту не може перевищити 1980 євро за тонну. Наприклад, вартість першої партії — 1495 євро за тонну», — уточнюється у дописі.

Як повідомлялося раніше, Франція поставить першу партію залізничних рейок у січні 2025 року.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також