Філія «Центр забезпечення виробництва» АТ «Укрзалізниця» 24 листопада відмінила відкриті торги щодо постачання термооброблених залізничних рейок на поточний рік очікуваною вартістю 1,39 млрд грн. Про це пише Rail.insider із посиланням на «Наші гроші».
Тендер оголосили у червні, коли попередня закупівля рейок на 1,47 млрд грн затягувалася через спори в АМКУ. Нова процедура передбачала постачання 11 тис. 176 т рейок типу Р65 і 10 тис. т рейок типу 60Е1 (UIC 60) до кінця 2023 року.
Аукціони щодо неї відбулись у липні. Найнижчі пропозиції по трьох із чотирьох лотів зробила китайська China First Heavy Industries International Development — 43 тис. 200–45 тис. 345 грн/т, а по четвертому лоту — турецька Tauritus Ic Ve Diş Ticaret Makina Sanayi Limited Şirketi (40 тис. грн/т). Обидві пропонували продукцію китайського заводу Inner Mongolia Baotou steel union co ltd.
Їхні ціни були нижчими від тих, за якими зрештою і відбувся згаданий тендер вартістю 1,47 млрд грн. У ньому перемогло ТОВ «Дорінвесткапітал» з рейками від китайського заводу Pangang Group Panzhihua Steel & Vanadium по 59 тис. 940 грн/т.
Але на новому тендері дешевші пропозиції відхилили.
China First Heavy Industries International Development за двома виграними лотами не надала до укладення договору чинний сертифікат відповідності на рейки та забезпечення виконання договору. За третім виграним лотом її відхилили через невідповідність технічним вимогам за рішеннями АМКУ по скаргах конкурентів — швейцарської Metinvest International SA із групи Ріната Ахметова та словацької Oktan, a.s. Йдеться про відсутність зразків документів виробника про якість і походження рейок. Це мали бути паспорт чи сертифікат якості тощо, які підтверджують довжину 25 м і твердість по поверхні катання по всій довжині ≥350 НВW.
Tauritus Ic Ve Diş Ticaret Makina Sanayi Limited Şirketi відхилили, бо вона не виправила недоліки протягом доби після ознайомлення з ними.
Претензії до цих пропозицій АТ «Укрзалізниця» висунуло ще у серпні–вересні. Рішення про остаточні відхилення пропозицій переможців цінового аукціону ухвалили лише наприкінці жовтня та у листопаді. Відтак наступним за ціною конкурентам було вже нереально виконати поставку рейок до кінця грудня поточного року.
Офіційною причиною відміни тендера стала відсутність подальшої потреби в закупівлі: «У зв’язку із тим, що визначена потреба у закупівлі матеріально-технічних ресурсів для забезпечення виконання інвестиційних програм колійного господарства АТ «Укрзалізниця» у 2023 році, забезпечена вже укладеними у 2023 році угодами, відсутня подальша потреба у закупівлі товарів».
Період оскарження рішення про відміну тендера триватиме до 5 грудня.
Якби Укрзалізниця вирішила таки укласти угоди з цими переможцями, то ціна рейок становила б 1094–1240 доларів за тонну за курсом НБУ на дату аукціонів. Це на 33–50% дешевше за жовтневу ціну рейок від ТОВ «Дорінвесткапітал» (1644 доларів за тонну за курсом на дату укладення угод).
Як повідомлялося раніше, УЗ замовила рейки в естонської компанії AS Skinest Rail.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики