АТ «Укрзалізниця» не повинно втручатися в конкуренцію за вантажі між морськими портами. Про це написав у Facebook заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи товариства Валерій Ткачов, інформує Rail.insider.
«Різниця у відстані перевезення зернових вантажів з елеваторів до портів була завжди… і буде завжди… в силу їх географічного розміщення. Думаю, порти повинні конкурувати між собою самостійно завдяки якості послуг та їх вартості…» — зауважив Валерій Ткачов.
Він уточнив, що АТ «Укрзалізниця» має транспортувати вантажі з урахуванням ефективності перевезення (враховувати пропускну спроможність дільниць, враховувати тип тяги (електрична, теплотяга) і максимально задіювати дільниці з електричною тягою). Також за потреби необхідно консолідувати вантажопотік або, навпаки, його «розпиляти», враховуючи рівномірне навантаження мережі (для балансування потужності електроживлення та наявного тягового парку).
Представник УЗ акцентував на тому, що товариство наразі не може фізично везти всі вантажі до морських портів через дільницю Помічна—Колосівка (через Вознесенський міст) через обʼєктивні інфраструктурні обмеження (зокрема й енергетичні).
«Встановлення єдиного тарифу на перевезення вантажів до всіх морських портів призведе до того, що термінали, які розташовані ближче географічно (порт Південний), будуть дотувати логістику терміналів, що знаходяться далі (Чорноморськ, Ізмаїл)… Чи потрібно це економіці України? Питання дискусійне… Що краще: підтримувати конкуренцію між портами… чи підтримати окремі порти, що розташовані далі? Це потрібно вирішувати на державному рівні», — наголосив Валерій Ткачов.
Він додав: «Чув думку, що висока вартість портових зборів у порту Південний (майже найвища у світі) начебто нівелює більш дешеву внутрішню залізничну логістику».
Раніше в УЗ пояснювали, чому возити зерно до порту Південний дешевше, ніж до Одеси і Чорноморська.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики