Укрзалізниця почала на власних потужностях випускати рейкові накладки Р-65. Раніше їх виготовляв лише металургійний комбінат «Азовсталь». Після того як ворог знищив підприємство й окупував Маріуполь, залізничники почали гостро відчувати дефіцит такої продукції. Про це пише Rail.insider із посиланням на інформацію товариства.
Накладки Р-65 є ключовим компонентом для скріплення колії, необхідним для функціонування, обслуговування, ремонту та будівництва залізниці. Залізничники упродовж трьох років були змушені використовувати наявні залишки та демонтувати деталі з непрацюючих дільниць, але цей ресурс вичерпався.
«Перша партія становитиме 45 т. Будемо виробляти українську накладку з українського металу в Україні та для України. Потреба в цій продукції була критичною. Якби ми не розпочали роботу й не знайшли спосіб виготовлення, залізниця на окремих ділянках могла б зупинитися. А власне виробництво не лише гарантує незалежність від зовнішніх постачальників, а й є запорукою стабільності та безпеки залізничного руху. Тому стабільне постачання цієї продукції — наше стратегічне завдання», — зазначив член правління АТ «Укрзалізниці» (напрям «Ремонт і виробництво») Євген Шрамко.
Кумулятивна потреба, що накопичилась за три роки, перевищує 1 тис. т. У 2025 році Укрзалізниця планує виготовити перші 300 т. Також у розробці графік закриття всієї потреби, а це додатково 700 т.
«Випробування проведені. Накладка відповідає вимогам національних стандартів. Випробування проводилися за методикою філії НДКТІ, результати — у протоколах. Установча серія витримала кваліфікаційні випробування в повному обсязі та рекомендована до серійного виробництва», — зазначив директор з розвитку та інновацій АТ «Укрзалізниця» Іван Остапченко.
Подальша щорічна потреба тільки Укрзалізниці у цій продукції становить 464 т. Крім того, є потенціал до масштабування, тож розглядаються можливості експорту, зокрема до країн Балтії. Наразі УЗ планує модернізувати виробничі потужності та вийти на системний рівень виготовлення такої продукції. Це дасть змогу не лише забезпечити внутрішню потребу галузі, а й посилити спроможність вітчизняної залізничної інфраструктури.
Як повідомлялося раніше, цьогоріч УЗ планує збільшити обсяг ремонту локомотивів на 25%.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики