Новини, Перевезення

УЗА звинуватила Укрзалізницю в зниженні  рентабельності виробництва зернових в Україні 

Неефективна робота Укрзалізниці знижує рентабельність виробництва зернових в Україні. Необхідність шукати інші способи логістики дорого коштує для аграріїв. Таку думку у коментарі obozrevatel висловив Микола Горбачьов, президент Української зернової асоціації.На думку Горбачьова, цього року аграрії зіштовхнуться з суттєвою проблемою при вивезені зібраного врожаю – особливо на півдні країни.

“Урожай ми очікуємо вищий, ніж торік. І експорт, відповідно, буде вищим на 2-2,5 млн тонн у порівнянні з минулим роком. Тому логістична проблема залишиться”, – зазначив Горбачьов.

Проте, Горбачов певен: попри похмурі прогнози окремих експертів, вивезти вдасться весь урожай.

“У те, що ми не зможемо вивезти зерно – я не вірю. Упевнений: вивеземо абсолютно все. Точно так само, як упевнений, що ми будемо жити в умовах постійного транспортного колапсу. Якщо раніше були якісь пікові навантаження, скажімо, листопад-грудень, то тепер це буде впродовж всього року – пІк перейде в пікЕ”, – прогнозує Горбачьов.

На думку президента УЗА, у крайньому разі аграріям доведеться замінити залізничні перевезення автомобільними.

“Якщо залізниця перестане справлятися, ми повеземо автотранспортом. Це вплине лише на транспортну складову, за яку заплатить сільгоспвиробник. Неефективні дії Укрзалізниці провокують зниження рентабельності виробництва зернових в Україні”, – вважає Горбачьов.

При цьому, головною проблемою УЗ він вважає не дефіцит вагонів, а брак локомотивів.

“Вагонів-зерновозів вже в два рази більше, ніж було три роки тому. А експорт все-таки не в два рази зріс. Проблема є з локомотивною тягою. Вагони стоять покинуті, в очікуванні, поки за ними приїде локомотив. Якщо ми будемо нарощувати кількість вагонів, можемо дійти до того, що вони будуть стояти покинуті від елеватора до порту”, – переконаний Горбачьов.

Горбачов певен, що локомотивів катастрофічно не вистачає. Через це той обмежений ресурс, який є в УЗ, вона більше задіює на маршрутні відправки.

“Якби у них було достатньо локомотивів, вони могли б всюди подавати. Це операція все одно прибуткова. Більш прибутково, звичайно, на маршрут подавати. Але вона як і раніше прибуткова, якщо подавати і не на маршрутні елеватори. Їм просто нічого подавати. Так що я впевнений: вивеземо все. Але проблеми будуть набагато серйозніші, ніж в минулому році”, – резюмував Горбачьов .

Утім в самій Укрзалізниці переконують, що повністю готові до перевезення нового врожаю зернових

«Наразі робочий парк зерновозів власності Укрзалізниці становить приблизно 10 тис. вагонів. Це майже на рівні минулого року, коли ми успішно впоралися з перевезенням зернових. Крім того, цьогоріч на 55 % збільшено парк приватних вагонів, і наразі він становить понад 11,9 тис. одиниць. Ці фактори надають впевненості, що ми зможемо вчасно перевезти врожай. Тепер головне, щоб вантажовідправники забезпечували ритмічну та злагоджену роботу», — зазначив  голова правління АТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

Отримати

 

Читайте також