АТ «Укрзалізниця» планує закупити 20 поїздів Інтерсіті у корейських компаній, оскільки українські виробники не готові покрити такий попит за обмежені терміни та в умовах браку фінансування. Про це розповів голова правління товариства Євген Лященко в ефірі Business Breakfast від Forbes Ukraine, пише Rail.insider.
За словами очільника компанії, Укрзалізниці необхідно розширювати парк, оскільки щороку він скорочується на 5–7%. Лише 10% вагонів УЗ нові.
«Тому потрібні радикальні проєкти, які допоможуть нам суттєво збільшити пропозицію перевезень», — пояснив голова правління АТ «Укрзалізниця».
За його словами, компанія проводила перемовини з багатьма виробниками, не лише корейськими. Частину потягів в українського виробника — Крюківського вагонобудівного заводу — УЗ закупила у 2022 році.
«Але нам потрібна велика програма з великими обсягами. І не всі її потягнуть. Друге — нам потрібне фінансування», — пояснив Євген Лященко.
За його словами, угода, яку наприкінці серпня Україна ратифікувала з Південною Кореєю, передбачає довгострокове кредитування під дуже низький відсоток з боку корейського уряду. Кошти УЗ зможе повернути за п’ять років.
«У цьому проєкті є зрозуміла та прогнозована програма на п’ять років щодо закупівлі необхідних для нас 20 потягів, щоб покрити попит», — додав він.
Водночас очільник УЗ визнав, що на етапі закупівель рівень локалізації потягів може бути незначним. «Але варто розуміти, що кожен такий потяг експлуатується приблизно 40 років. І найбільше грошей піде не на закупівлю, а на експлуатацію та ремонт», — уточнив голова товариства.
За його словами, співвідношення може бути 1:3 — тобто вкладене 1 євро у закупівлю здатне приносити 3 євро у ВВП України, якщо український бізнес зможе налагодити процес обслуговування потягів.
Як повідомлялося раніше, парламент ратифікував угоду щодо фінансування закупівлі 20 потягів Інтерсіті.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики