Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Cитуація з перевезеннями зернових через Польщу та Угорщину лишається напруженою (доповнено)

Ситуація із вантажними перевезеннями агропродукції через західні прикордонні переходи з Польщею та Угорщиною залишається напруженою. Тоді як до Румунії та Словаччини немає питань стосовно пропуску аграрних вантажів. Про це повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.

Представник УЗ нагадав, що компанія отримала інструкції щодо порядку оформлення транзитних аграрних вантажів від польських перевізників PKP LHS та PKP Cargo згідно з рішенням ЄС.

Також він розповів про кількість вагонів, що мають бути передані через українсько-польський кордон. Так, станом на 9 травня, на станції Дорогуськ тривалий час перебувають 155 вагонів колії 1520 мм, які не випускають контролюючі органи Польщі. Водночас на станціях України очікують 240 вагонів колії 1520 мм, із них 92 вагони з транзитним вантажем.

PKP Cargo не приймає ці вагони, а також з 26 березня не приймає завантажений 41 піввагон колії 1435 мм із транзитним вантажем.

«За 8 травня здано по колії 1435 мм до Польщі 28 платформ з 56 контейнерами із зерном. Середньодобова передача зерна — 9 вагонів/добу (квітень — 9 вагонів/добу; березень — 41,3 вагона/добу; лютий — 60,1 вагона/добу)», — уточнив Валерій Ткачов.

Що ж до стику Мостиська ІІ—Медика, то на станціях України по колії 1520 мм перебувають п’ять вагонів в очікуванні згоди ПКП Карго на їх перевезення транзитом до Голландії згідно з листом ПП «Атлант-Агро». По колії 1435 мм вантажі здаються безперешкодно.

«За 8 травня здано по колії 1435 мм до Польщі 23 платформи з 46 контейнерами із зерном. Середньодобова передача зерна — 15 вагонів/добу (у квітні — 12,2 вагона/добу; березні — 28 вагонів/добу; лютому — 37 вагонів/добу).

Окрім того, на станції Грубешув стоять 600 вагонів колії 1520 мм, 8 травня випущено контролюючими органами Польщі 107 вагонів. На станціях України перебувають 992 вагони колії 1520 мм, із них 193 — із транзитним вантажем.

Обсяг середньодобової передачі зерна становить 14 вагонів/добу, у квітні — 28 вагонів/добу; березні — 58,19 вагона/добу.

Валерій Ткачов також зауважив, що до Румунії та Словаччини немає питань стосовно пропуску аграрних вантажів.

Водночас спостерігаються ускладнення щодо транзиту зернових територією Угорщини. Наразі дозволено лише транзит відповідно до рішення уряду Угорщини (рішення ЄС не впроваджено).

«Основна проблема з транзитом через Угорщину — жорсткий термін на транзитні перевезення залізницею. Встановлений граничний термін — сім діб, при перевищенні цього терміну повинні сплатити штраф 100% вартості транзитного зерна. Ця норма відлякує транзитерів працювати через Угорщину (особливо коли потрібно провести перевантаження зерна/«ламаний» транзит)», — пояснив представник Укрзалізниці.

Спостерігається і значне скупчення вагонів з агропродукцією у напрямку переходу Батьово—Еперешке. Так, до стику прямують 517 вагонів із зерном, 213 — з олією.

«Перевізник MMV не приймає 213 вагонів з олією, чекає наявності на своїй території вагонів 1435 мм для перевантаження + гарантії від перевантажувальних терміналів, що вони встигнуть за сім діб транзитом перевезти олію (наявність цистерн 1435 мм; гарантії приймання сусідньої залізниці)», — прокоментував Валерій Ткачов.

Станом на 10 травня очікують передачі через прикордонний перехід Ізов—Грубешув (Польща) 1090 вагонів колії 1520 мм з агропродукцією, зокрема 423 вагонів  із зерном, 567 —  зі жмихами та 100 — з олією. За 9 травня по колії 1520 мм через цей перехід передано до Польщі шість вагонів зі жмихами та два вагони з олією.

Окрім того, 9 травня через стик Ягодин—Дорогуськ передано по колії 1435 мм до Польщі 38 вагонів із зерном. Водночас через перехід Мостиська ІІ—Медика по колії 1435 мм до Польщі перевезено 38 зерновозів з 30 контейнерами із зерном.

Того ж дня до Угорщини через стик Чоп—Захонь по колії 1435 мм передано 50 вагонів із зерном, а через перехід Батьово—Еперешке по колії 1520 мм — 17 вагонів зі жмихами. В очікуванні передачі через останній перехід перебувають 536 вагонів із зерном; 223 з олією та 59 зі жмихами.

Тиждень тому в УЗ також розповідали про ситуацію з передачею аграрних вантажів через західні прикордонні переходи.

 

Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики

 

Читайте також