24 квітня Парламент прийняв у першому читанні законопроєкт 1182-1-д «Про внутрішній водний транспорт», який дає старт реформі річкових перевезень. Відповідне рішення підтримали 243 народних депутатів. Повідомляється на сайті МІУ.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що прийняття цього закону дозволить збільшити річкові вантажоперевезення до 30 млн тонн на рік.
«Річкові перевезення – найдешевший і найбільш екологічний спосіб доставки вантажів. Тому відновлення ефективних внутрішніх водних шляхів – один з основних пріоритетів і першочергових завдань, поставлених Президентом. Прийняття цього закону в цілому дозволить збільшити потік вантажів до 30 млн тонн на рік. Вдячний Комітету з питань транспорту та інфраструктури, а також всім депутатам за прийняте рішення. Ми знаємо про пропозиції бізнесу щодо цього проєкту та будемо спільно його доопрацьовувати під час підготовки до другого читання. Цей закон вкрай потрібен, адже без нього не відбудеться реформа річкових перевезень», – повідомив міністр.
За його словами, запровадження ефективної річкової логістики дозволить перевозити великогабаритні партії вантажів, заощаджуючи мільйони коштів на ремонти автодоріг, що потерпають та руйнуються від вантажівок.
«1 мільйон тонн вантажів, перевезених річкою і перенаправлених з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 мільярд грн протягом 4 років.»
Законопроектом передбачено створення Державного фонду розвитку внутрішніх водних шляхів. У міністерстві інфраструктури заявляють, що він для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі та можливості підвищення пропускної спроможності річки. Крім цього, прийняття законопроєкту в цілому дозволить:
- стимулювати суднобудування, відновити українські підприємства та створити нові робочі місця для людей;
- лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, що стимулюватиме міжнародну торгівлю;
- розвивати водний шлях між Україною та Білоруссю Е-40, який зможе дати додаткові 7 млн тонн вантажів на рік на Дніпрі;
- провести дерегуляцію галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів та часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
- спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
- імплементувати європейські норми, а також залучити нові іноземні інвестиції.

Нагадаємо, раніше президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов заявляв, що розвиток річкового транспорту дозволить зменшити негативний вплив вантажних перевезень на дорожнє господарство та на екологію.
“Так, транспортування зерна на експорт річкою має свої переваги. Зокрема, одна річкова баржа може перевезти приблизно 4 тис. тонн зерна. Для перевезення такої кількості зерна автотранспортом потрібно 200 вантажних автомобілів, а залізницею – 57 вагонів.”
За даними асоціації, наразі річкою транспортується 10% (4,9 млн тонн) від усього зерна, що йде у порти. При цьому, в областях, які мають вихід до Дніпра, виробництво зерна складає приблизно 44 млн тонн.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











