Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Верховний Суд підтримав рішення АМКУ щодо малодіяльних станцій

Верховний Суд залишив без задоволення касаційну скаргу АТ «Укрзалізниця» про визнання недійсним рішення АМКУ щодо малодіяльних вантажних станцій. Про це пише Rail.insider із посиланням на пресслужбу АМКУ.

Зауважимо, у серпні 2020 року комітет визнав дії АТ «Укрзалізниця», що полягають у визначенні малодіяльних вантажних станцій і запровадженні окремої послуги з їхнього обслуговування, зловживанням монопольним становищем на ринку перевезення вантажів залізничним транспортом у межах території України.

Комітет встановив, що «у 2019 році Укрзалізниця одноосібно та в безальтернативному порядку запровадила Порядок проведення рейтинг-аналізу, згідно з яким майже третину вантажних станцій (відкритих для вантажних операцій) визнала малодіяльними, а ті, хто хотів користуватися цими станціями, мали укласти додаткову угоду і сплачувати встановлену Укрзалізницею плату за можливість приймання/відправлення вантажів з таких станцій».

Такі дії товариства, згідно з повідомленням, призвели до утиску інтересів вантажовідправників та вантажоотримувачів. «Адже обмеження роботи малодіяльних залізничних станцій для виконання вантажних операцій та/або їх закриття, збільшення вартості відправки вантажів призводить до збільшення витрат суб’єктів господарювання та подорожчання їхньої продукції. До того ж є продукція, що доставляється лише залізничним транспортом або реалізація якої економічно та технологічно вигідна винятково за умови відвантаження залізницею. За умов наявності конкуренції на ринку суб’єкти господарювання мали б змогу відмовитися від укладання додаткової угоди до договору та обрати іншого надавача послуг з перевезення вантажів залізничним транспортом», — зазначають у пресслужбі АМКУ.

З огляду на ці обставини АМКУ наклав на АТ «Укрзалізниця» штраф у розмірі 18 млн 282 тис. 400 грн та зобов’язав припинити порушення законодавства про захист економічної конкуренції. У відповідь на рішення АМКУ АТ «Укрзалізниця» припинило стягувати плату за послугу подачі й забирання вагонів з/на малодіяльні вантажні станції, скасувало Порядок проведення рейтинг-аналізу та сплатило штраф.

Одночасно компанія намагалася оскаржити таке рішення в судовому порядку. Однак суди всіх інстанцій, зокрема і Верховний Суд, підтримали позицію АМКУ.

Читайте також