Cпецпроєкт: Контейнери, Думка

Володимир Деменко: Збільшення транзиту контейнерів залежить не лише від інфраструктури

Володимир Деменко, генеральний директор ТОВ «Левада Карго»

Україна досі залишається осторонь від глобальних транзитних потоків, незважаючи на її високий потенціал. Це позначається на результатах діяльності залізничного транспорту.

Проте останнім часом, через складну ситуацію з контейнерними перевезеннями у світі, є шанс залучити додаткові обсяги вантажів. Справа в тому, що вартість перевезення контейнерів морем суттєво зросла, і це стимулює пошук альтернатив доставки. Залізниця може отримати додатковий обсяг контейнерів завдяки цьому.

Додатковим стимулом для збільшення обсягів може бути транзитний час доставки з Китаю до ЄС. Він має становити 11–19 діб залежно від місця призначення. Це значно швидше, ніж морським транспортом.

Сьогодні досить активно ведеться розбудова інфраструктури для перевалки контейнерів в Україні. Приватні компанії вже побудували низку сучасних терміналів. До 2023 року майже в кожному обласному центрі країни буде принаймні один, а то й декілька таких терміналів.

Щодо прикордонних переходів, то найближчим часом відкриється низка великих терміналів на кордоні з Польщею й Угорщиною. Це дасть можливість Україні поборотися за додатковий транзит контейнерів з КНР до Європи.

Однак інфраструктура – не єдина проблема транзиту. Має буди державна програма стимулювання і залучення додаткових обсягів. Зокрема, є перспектива щодо відправлень залізницею у контейнерах масових вантажів. Але над цим треба працювати не тільки приватним компаніям, а й на рівні держави. По кожному окремому вантажу треба знімати  існуючі обмеження, стимулюючи і надаючи можливості вітчизняним компаніям для виходу на нові ринки збуту продукції.

У підсумку така робота дасть свої плоди як для експорту, так і для транзиту. Адже транзит – це не тільки престиж для будь-якої країни, але й «швидкі гроші» (валютні надходження) для розбудови і ремонту інфраструктури.

 

Читайте також