Упродовж січня–серпня 2025 року обсяг перевезень вантажів у контейнерах залізницею становить 151 тис. 897 ДФЕ. Порівняно з відповідним періодом торік скорочення сягає 15%. Такі дані надав заступник директора департаменту технології перевезень та комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, пише Rail.insider.
Структура перевезень за видами сполучення:
- експорт — 92 тис. 57 ДФЕ (60%);
- імпорт — 42 тис. 119 ДФЕ (28%);
- внутрішнє — 17 тис. 721 ДФЕ (12%);
- транзит — 0 ДФЕ.
Попри скорочення на 13% перше місце продовжують посідати зернові вантажі. Їх перевезено 40 тис. 19 ДФЕ, або 26%. Водночас зростає частка чорних металів. Наразі вона становить 21%, або 32 тис. 284 ДФЕ (збільшення на 5%). На 3% побільшав обсяг перевезень макухи і шротів. Теперішній показник становить 15 тис. 475 ДФЕ, або 10%.
Експортні перевезення вантажів у контейнерах за вісім місяців 2025 року здійснювалися через:
- морські порти — 41 тис. 545 ДФЕ, або 45%;
- сухопутні прикордонні переходи — 50 тис. 512 ДФЕ, або 55%.
Валерій Ткачов звернув увагу на суттєве зменшення перевезення зернових вантажів у контейнерах. Серед можливих причин він назвав:
- низьку вартість використання спеціалізованих вагонів-зерновозів — 100–200 грн на добу (аграрії повертаються доперевезення у зерновозах);
- переорієнтацію експорту зерна в напрямку морських портів України (90–94% зерна експортується через морські порти, відповідно зерно транспортується до портів у спеціалізованому вагоні).
Представник УЗ також наголосив на тому, що останні три місяці (червень–серпень 2025 року) обсяг перевезення чорних металів у контейнерах перевищив обсяг перевезення зернових вантажів (чорні метали вийшли на перше місце за обсягами перевезення у контейнерах).
Як повідомлялося раніше, чорні метали упродовж двох місяців є лідером за обсягом залізничних перевезень у контейнерах.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики











