Після масштабного здорожчання у 2022 році фактична вартість залізничних перевезень в Україні не лише не є нижчою, а навіть перевищує ціни на перевезення аналогічних вантажів на схожі відстані територією країн Євросоюзу. Про це заявив голова об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Олександр Каленков, пише RAIL.insider із посиланням на ЦТС.
Очільник надав виданню розрахунки фактичної вартості перевезень залізної руди як в Україні, так і на аналогічних відстанях по двох маршрутах в країнах ЄС — від українсько-польського та українсько-словацького кордону до польського порту Гданськ.
Це фактичні дані, надані компаніями, операторами залізничних перевезень у цих країнах: польською RST Cargо та словацькою Budamar Logistics.
До вартості перевезень увійшли усі складові: в Євросоюзі це вартість перевезення (локомотивна та вагонна складова) і плата за користування інфраструктурою, а в Україні — залізничний тариф та плата за користування вагоном філії «Центр транспортної логістики» АТ «Укрзалізниця».
Так, перевезення залізної руди у вагоні ЦТЛ територією України до кордону з Польщею коштує 13,9 долара за тонну. Водночас вартість перевезення вагонами RTS Cargo на аналогічну відстань у 800 км вже територією Польщі до порту Гданськ вартує 12,3 долара за тонну.
Перевезення руди у вагоні ЦТЛ територією України на відстань у 950 км до кордону зі Словаччиною коштуватиме 16,5 доларів за тонну. Проте транспортування вагонами Budamar Logistics на аналогічну відстань територією Словаччини та Польщі до порту Гданськ вартує 10,1 долара за тонну.
Як повідомлялося раніше, у Комітеті ВР обговорили тарифи Укрзалізниці на вантажні перевезення.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики












