Залізничники відповіли на критику аграріїв та запевнили — Укрзалізниця має всі потужності для перевезення прогнозованого врожаю зернових. Також в Укрзалізниці порадили зернотрейдерам заздалегідь подавати заявки на перевезення, а не за кілька днів як це робиться зараз.
В УЗ зазначили, що за 6 місяців 2019 року Укрзалізниця перевезла 18,6 млн тонн зернових вантажів, що на 23,6 % більше показника відповідного періоду 2018 року. Понад 60 % зернових минулого врожаю вивозилися до портів саме залізницею. На думку директора з розвитку бізнесу АТ «Укрзалізниця» Андрія Рязанцева, ця статистика свідчить, що аграріям немає за що хвилюватися, адже Укрзалізниця має всі потужності для перевезення прогнозованого врожаю зернових.
«Фахівці Укрзалізниці постійно проводять зустрічі з представниками Української зернової асоціації та за допомогою цифр і фактів розповідають партнерам про підготовку компанії до перевезення зернових. Яка ж ситуація насправді? За 6 місяців цього року залізницею перевезено на 23,6 % зернових більше порівняно з аналогічним періодом минулого року. Парк локомотивів збільшено на 12,7 %, парк зерновозів — на рівні минулого року. Тож ми не розуміємо, чим мотивована така риторика представників Української зернової асоціації», — обурився Андрій Рязанцев.
Але в Укрзалізниці зазначають, що все ж таки існують чинники, які дійсно гальмують перевезення зернових вантажів та зводять нанівець усі зусилля залізничників.
«По-перше, відсутність економічно обґрунтованої системи тарифоутворення, це і базовий інфраструктурний тариф, і автоматична індексація, і зближення класів з уніфікацією порожнього пробігу. По-друге, недостатня глибина планування перевезень вантажовідправниками теж залишається однією з головних та невирішених проблем. Укрзалізниця продовжує працювати в режимі пожежної команди, коли отримує заявки на перевезення за кілька днів до бажаної дати відправлення вантажу. Тоді як у всьому світі залізниці заздалегідь отримують від вантажовідправників плани на рік і, враховуючи їх, можуть спланувати свою роботу та забезпечити ритмічність перевезень. Закликаємо зернотрейдерів навчитися планувати свою роботу хоча б на 3-6 місяців», — зазначив Андрій Рязанцев.
Крім того, менеджер компанії наголосив, що зерновики, як і інші вантажовласники, мають розподіляти обсяги своїх перевезень рівномірно впродовж року.
«Для цього є необхідність інвестування в будівництво елеваторів, перевантажувальних центрів із збереження та переробки врожаю. Сьогодні приходять зерновики й кажуть, що врожай зберігати немає де, тому його треба терміново вантажити у вагони та везти в бік портів. Не може такий серйозний бізнес, як аграрний, працювати «з коліс», не вкладаючи кошти в побудову відповідної інфраструктури. Ми говоримо про це багато років, але, на жаль, наші клієнти нас не чують», — прокоментував Андрій Рязанцев.
Також залізничники порадили вантажовласникам утриматися від коментарів щодо того, скільки та якого рухомого складу має купувати компанія,
«Ми не рахуємо кількість комбайнів та сільськогосподарської техніки, що завозяться аграріями, та не намагаємося консультувати аграріїв, чи достатньо цього для збору врожаю. Різні сектори економіки повинні співпрацювати для укріплення вітчизняної економіки та підвищення добробуту громадян, а не займатися «міжусобицями», — резюмував Андрій Рязанцев.
Нагадаємо, що через рекордний врожай аграрії прогнозують транспортний колапс на півдні країни. Також нещодавно аграрії звинуватили УЗ у неефективній роботі. Мовляв, неефективна робота Укрзалізниці знижує рентабельність виробництва зернових в Україні.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики