Новини, Тарифи

Зберегти довжину залізничного полотна без ринкового тарифу неможливо. Треба у чотири рази більше коштів, ніж заплановано

Через нестачу фінансування, починаючи з 2011 р., на залізниці України значно скоротилися обсяги ремонту колій та стрілочних переводів. Вони зовсім не відповідають наявній потребі. 

Про це йдеться у статті спеціалізованого видання «Магістраль». 

Відтак довжина залізничного полотна, що залишається без належного технічного обслуговування колій, щороку зростає. На початок нинішнього року протяжність колій із простроченими термінами реконструкції сягнула 2431,9 км. Посиленого капітального ремонту очікують 1255,3 км колій, а капітального — 4735,5 км.

Одним із найпроблемніших питань, які стримують проведення своєчасних ремонтів, є нестача рейок. За словами заступника директора Департаменту колії та споруд АТ «Укрзалізниця» Володимира Чемеринського, з 2013 р. обсяги придбання не покривають потреби у цих виробах (яка становить понад 130 тис. т на рік). Причім рейок в останні роки закуповується все менше. Як результат, стан колійного господарства у регіональних філіях постійно погіршується. На початок 2019 р. на Українській залізниці експлуатувалося майже 122 тис. дефектних рейок і понад 25 тис. місць тимчасового відновлення рейкових плітей безстикової колії. Щоб привести колії до нормального технічного стану, необхідно придбати майже 150 тис. т рейок.

«Невиконання необхідних обсягів ремонтно-колійних робіт, недофінансування ремонту штучних споруд і придбання потрібної кількості матеріалів верхньої будови колії для поточного утримання, зокрема одного з найважливіших елементів — рейок, призводить до погіршення технічного стану колії», — каже Володимир Чемеринський.

Минулого року  АТ «Укрзалізниця» направило на капітальні інвестиції 16,9 млрд грн, що в 1,5 раза більше, ніж у 2017 р. Таких фінансових вливань в основні фонди товариство не мало останні п’ять років. За словами керівника компанії Євгена Кравцова, фінплан Укрзалізниці на 2019 р. передбачає, що обсяг капінвестицій виросте ще в 1,5 раза і становитиме в поточному році 24,5 млрд грн. Але хронічне недофінансування в попередні роки залишило свій відбиток на інфраструктурі та рухомому складі. Зокрема, для стабільної роботи колійного господарства у 2019 р. необхідно у чотири рази більше коштів, ніж заплановано. 

Читайте також