Міжнародні новини, Новини

Обговорюється створення гуманітарного коридору через Білорусь для української агропродукції, — міністр транспорту Литви

Обговорюється створення гуманітарного коридору для перевезення українського зерна до Литви через Білорусь. Про це заявив міністр транспорту Литви Марюс Скуодіс, передає Rail.insider із посиланням на delfi.lt

За словами посадовця, є лише два реальні шляхи вивезення зерна з України в умовах військової агресії: розблокувати за допомогою міжнародних структур українські порти або створити гуманітарний коридор для провезення вантажів через Білорусь.

«Якщо світова спільнота може говорити про брак продовольства у світі через неможливість вивезення українського зерна, то треба наважитися і розблокувати порти (українські, — ред.), щоб судна могли ходити. Другий варіант — використовувати ту інфраструктуру, яка є, — це перевезення зерна через Білорусь, що дало б змогу задіяти всі потужності Клайпедського порту, а також потужності латвійських та естонських портів. Для цього знадобиться якийсь гуманітарний коридор через Білорусь», — сказав Марюс Скуодіс.

Він зауважив, що переговори щодо такого коридору тривають, проте за нього мають бути відповідальні міжнародні структури — ООН або Єврокомісія.

«Переговори тривають, але це насамперед обов’язок міжнародних структур — досягти певних домовленостей, тому що якби український вантаж прийшов із Білорусі, ми б його точно прийняли», — пояснив міністр транспорту.

На думку посадовця, основна проблема перевезення українського зерна до Литви в обхід Білорусі — нерозвиненість залізничної інфраструктури у західному напрямку. «Клайпедський порт спроможний перевалювати досить багато — не враховуючи термінал насипних вантажів — приблизно 8 млн т, і ця кількість може бути збільшена завдяки інвестиціям у потужності. На жаль, через інфраструктурні обмеження наразі до Литви можна завозити лише 1—1,5 млн т українського зерна на рік», — розповів очільник відомства.

Логістика між Україною та Литвою ускладнюється через різну ширину колії, що прокладена у країнах. В Україні та Литві — це колія 1520, а в Польщі — 1435, тому під час перевезення вантажів необхідно змінювати рухомий склад. На початку травня вирушив тестовий поїзд Литовських залізниць, який має доставити різні товари у контейнерах з України через Польщу до Каунасу євроколією. Якщо маршрут себе виправдає, пізніше ним планують транспортувати зерно.

Як повідомлялося раніше, Латвія допоможе нашій країні з експортом зернових через свої порти. Окрім того, Україну запросили доєднатися до проєкту «Бурштиновий поїзд».

Читайте також