Індексація інфраструктурної складової тарифу на залізничні перевезення на 70% з 29 червня поточного року нерівномірно відіб’ється на різних групах вантажів. Адже вони до цього мали різну вартість та частку транспортних витрат у кінцевій ціні. Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на дані АТ «Укрзалізниця».
За розрахунками УЗ, основна маса вантажів після проведення індексації буде мати невелику частку транспортної складової у кінцевій вартості – від 1% до 9,3%. Виключення становлять два низьковартісних вантажі – щебінь та вапняк. Частка транспортних витрат у їхній вартості сягатиме 36,1% та 54,9% відповідно.
«Історично зазначені вантажі транспортувалися АТ «Укрзалізниця» по тарифам нижче собівартості, таким чином перевезення субсидіювалося за рахунок інших вантажів», – пояснюють в УЗ.
Загалом, за даними перевізника, внаслідок індексації тарифів зростання вартості перевезення вантажів залізницею знаходитиметься у межах 115–232 грн/т в залежності від вантажу.
Найбільше у грошовому вимірі подорожчають перевезення світлих нафтопродуктів (+232 грн/т), металобрухту і прокату (+213,1 грн/т). Але, враховуючи вартість зазначених вантажів, частка транспортної складової в кінцевій вартості зросте лише на 0,4% та 2,2% відповідно.
Також суттєво більше вантажовідправникам доведеться заплатити за перевезення чавуну, мазуту, зерна, котунів та залізної руди. Вартість транспортування цієї номенклатури збільшилася внаслідок індексації тарифів в межах 150–191,1 грн/т. При цьому частка транспортної складової в кінцевій вартості зазначених вантажів складе приблизно 2,6–9,2%.
Як повідомлялося раніше, наказ про зростання тарифів на вантажні перевезення був прийнятий за спрощеною процедурою. Натомість, провідні асоціації вітчизняних виробників виступили проти такого рішення.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики