Новини, Новини бізнесу, Тарифи, Укрзалізниця

Провідні бізнес-асоціації виступили проти підвищення тарифів на залізничні перевезення

Ряд провідних асоціацій вітчизняних виробників виступили проти збільшення на 70% тарифів на вантажні перевезення, повідомляє Rail.insider.

В ході наради з вантажовідправниками 30 червня відповідну позицію висловили представники Американської торговельної палати (АСС), Європейської Бізнес Асоціації (ЕBА) та Асоціації виробників цементу («Укрцемент»).

«Ми в рамках комітету теж проговорювали підвищення тарифів. Наші компанії не підтримують це. І ми направлятимемо лист з нашими пропозиціями з приводу того, як Укрзалізниця може збільшити свої доходи. Під час військового стану ми не підтримуємо ідею підвищувати тарифи», – повідомила представниця ACC Таміла Насонова.

Схожу позицію озвучила представниця EBA Ірина Душнік.

«Зернова галузь вкрай негативно сприймає цей крок (підвищення тарифу – ред.). У зв’язку з блокуванням морських портів вантажопотік переорієнтований на прикордонні переходи. І через це вартість логістики для наших експортерів уже значно зросла, адже відстань до портів Європейського Союзу в рази збільшилася. Є також шалені черги на кордонах. Це все може вкрай негативно вплинути на роботу підприємств в Україні, які сплачують податки і забезпечують робочі місця та надають допомогу сектору оборони. В нашій асоціації ми готуємо відповідне звернення», – наголосила вона.

Крім того, про незгоду з рішенням про підвищення тарифів висловила виконавчий директор асоціації «Укрцемент» Людмила Кріпка. За її словами, у підприємств галузі великі проблеми з перевезеннями основної сировини для виробництва цементу – вапняку, у вартості якого транспортна складова становить 55%.

«Ми з вами (Укрзалізницею – ред.) не в рівних умовах. Адже чотири місяці ви отримували дотації від держави, бізнес їх не отримував. Порівняно з минулим роком тільки 30% ми маємо зараз внутрішнє споживання цементу. Тому під час військового стану піднімати так високо, на 70%, тарифи некоректно по відношенню до бізнесу, адже ми з вами партнери. Будемо про це говорити, будемо звертатися, просимо також окрему нараду для наших виробників. Акцентуємо увагу, щоб на внутрішні перевезення все-таки був накладений мораторій на підняття цін», – заявила представниця асоціації «Укрцемент».

Проти різкого підвищення тарифів на залізничні вантажоперевезення виступив також Український союз промисловців і підприємців (УСПП).

«Діловий союз та Антикризова рада громадських організацій переконані, що під час воєнного стану не потрібно різко піднімати тарифи на вантажні перевезення залізницею. Ключові споживачі послуги – екпортери – аграрії та гірничо-металургійний комплекс мають безпрецендентні труднощі і збитки… Так, ГМК через військову агресію рф скоротив виробництво на 53%, значну частину тут становила втрата таких промислових гігантів, як «Азовсталь» та деякі інші, руйнація, блокада транспортної логістики і т.д. Основні труднощі для галузі – це експорт, який раніше йшов морськими шляхами, а тепер заблокований, та здорожчання сировини», – зазначають в УСПП.

Тут також додали, що «для експортерів, місцевих виробників підвищення тарифів під час війни на 70% стане справжньою катастрофою». «35% бізнесу не відновило роботу, аграрії завершили посівну навіть там, де були бойові дії поблизу, витративши свої ресурси, а їх зерно лишається нереалізованим. Прибутків, принаймні достатньо високих, немає. Будь-які вільні кошти закладаються бізнесом в ризиковість наступних операцій», – відмітили в організації, наголосивши, що «потрібні системні компенсаторні заходи для бізнесу, реального сектору економіки». УСПП запропонував УЗ та представникам уряду долучитися до обговорення можливих варіантів і таких захисних механізмів.

Нагадаємо, що рішення про підвищення тарифів на вантажні перевезення залізницею було введено в дію за спрощеною процедурою, без обговорення з бізнесом, з 29 червня.

Раніше про незгоду з таким рішенням повідомили також Українська зернова асоціація та Український національний комітет Міжнародної торгової палати.

Натомість голова правління АТ “Укрзалізниця” Олександр Камишін заявив, що вважає посильним для всіх вантажовідправників підвищення тарифів на 70%.