Новини, Перевезення, Тарифи, Укрзалізниця

УЗА просить уряд встановити мораторій на підвищення залізничних тарифів

Українська зернова асоціація (УЗА) звернулася до прем’єр-міністра України з проханням запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення на час воєнного стану та на 3–6 місяців після його завершення. Про це йдеться у зверненні УЗА до очільника уряду щодо скасування рішення про підвищення залізничних тарифів на 70%, передає Rail.insider.

У документі наголошується на тому, що зерновики з розумінням ставляться до збитків та втрат залізниці, зменшення товарообігу і додаткових витрат на перевезення військових та гуманітарних вантажів, адже перебувають в аналогічній ситуації. Зазначається, що аграрна галузь понесла катастрофічні збитки та втрати внаслідок військової агресії РФ і як ніхто інший відчуває та розуміє ситуацію, в якій опинилась економіка України. Відтак «компенсація втрат, завданих АТ «Укрзалізниця» внаслідок бойових дій, та витрат на відновлення інфраструктури не може бути покладена лише на бізнес, який також зазнав суттєвих збитків внаслідок військових дій та потребує фінансової підтримки».

«Зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так вкрай невтішну ситуацію. За даними УЗА, таке зростання вартості залізничної логістики для зернових вантажів призведе до додаткових витрат аграріїв, що оцінюються у 120 млн доларів на рік», — йдеться у зверненні.

За даними асоціації, з початком блокади портів вартість логістики у структурі експорту вже значно зросла (у 5–7 разів щонайменше) та сягнула показника 180 доларів на тонну зерна. З огляду на таку вартість виробники зерна вже “вимушені продавати товар нижче собівартості”. Згідно із середніми розрахунками УЗА, вартість тонни пшениці в полі вимушено знизилася до 90 доларів при собівартості виробництва щонайменше 160 доларів за тонну.

«Зростання залізничних тарифів може не лише спричинити зменшення перевезення зерна Укрзалізницею, а й взагалі призвести до втрати залізницею такого виду вантажу, як зерно. За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутство 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року — ще 40%. Саме тому УЗА також наголошує на важливості державної підтримки аграріїв та частковій компенсації логістичних витрат», — уточнюється у дописі.

Нагадаємо, що УЗ планує досягти експорту 1,5 млн т зерна на місяць до осені.

Читайте також