Новини, Перевезення, Тарифи, Укрзалізниця

Підвищення тарифів на залізничні перевезення створює загрозу для експорту, — ICC Ukraine

Індексація тарифів на вантажні залізничні перевезення на 70% створює серйозну загрозу для існування експортних галузей України, які можуть не витримати такого навантаження, і для економіки загалом. Про це заявив президент Українського національного комітету Міжнародної торгової палати (ІСС-Ukraine) Володимир Щелкунов, передає Rail.insider із посиланням на «РБК-Україна».

На думку очільника ІСС-Ukraine, такі рішення мають ухвалюватися спільно з бізнесом, а не одноосібно, як це робиться зараз.

«Минулого року відбулося кілька підвищень тарифів на перевезення УЗ. Ми намагалися завжди з розумінням ставитися і до перевізників, і до бізнесу, намагаючись знайти консенсус. Зараз також варто піти на пошук цього консенсусу. У пояснювальній записці до ініціативи йдеться, що коштів, які отримує нині УЗ, не вистачає для покриття поточних витрат. І це позиція окремої структури. Але слід підходити до розв’язання цієї проблеми комплексно. Без обговорення з бізнесом, без пошуку якоїсь спільної позиції, в односторонньому порядку такі рішення ухвалювати було б недоцільно», — наголосив він.

Володимир Щелкунов запевнив, що бізнес усвідомлює ситуацію в УЗ. На неї, як на головну інфраструктурну складову держави, впало величезне навантаження. Проте у такій ситуації перебуває не лише УЗ — всі українські підприємства намагаються триматися на плаву, виплачують зарплати та перераховують податки до бюджету.

«Членами ІСС-Ukraine є й аграрії, й металурги, і представники рудної галузі, і хіміки. Вони також опинилися в надзвичайно скрутній ситуації. Порти через російську агресію фізично закриті. Головні логістичні артерії нині це залізниця. Галузі попри все намагаються триматися — виконують податкові зобов’язання перед бюджетом, утримують на роботі працівників. І для них збільшення тарифів на перевезення дуже болюче», — уточнив керівник.

Президент ІСС-Ukraine висловив переконання, що Україна може перемогти тільки з сильною економікою і значущою позицією на міжнародних ринках. Проте, якщо експортні галузі країни будуть змушені скоротити, а то й закрити виробництво — економіка втратить все.

«Економіка має забезпечити життєздатність держави. Дуже не хотілося б, аби підвищення тарифів на залізничні перевезення створили загрозу вбивства експортних напрямків, адже вони дуже вразливі до збільшення собівартості продукції. Світова спільнота, підтримуючи Україну, витісняє з ринків Росію. Але давайте чесно: якщо українська продукція буде неконкурентоспроможна, зокрема через дорогу логістику, то ці ніші займуть інші країни — Китай, Індія, Туреччина. В результаті виробництво падає, заводи зупиняються, податки падають, людей звільняють. Обсяги перевезень падають, і УЗ не отримує очікуваних надходжень», — пояснив він.

Тож, на думку Володимира Щелкунова, рішення про зміну тарифів необхідно ухвалювати після перемовин зі стейкхолдерами і узгодження єдиної позиції.

Нагадаємо, що 29 червня набрали чинності нові тарифи на вантажні залізничні перевезення. Водночас УЗА просить уряд встановити мораторій на підвищення залізничних тарифів.

Читайте також