Від початку року Південна залізниця навантажила майже 21 млн т вантажів
Новини, Рухомий склад

EBA надала пропозиції щодо оновленого порядку списання вагонів

Європейська Бізнес Асоціація звернулася до Мінінфраструктури з проханням доопрацювати проєкт наказу з урахуванням ключових пропозицій від бізнесу. Також зауважено, що «заміна старих вагонів новими має відбуватися зважено та узгоджено з усіма учасниками ринку вантажних перевезень і не нести загрозу цілим галузям економіки України». Про це пише Rail.insider із посиланням на сайт Асоціації.

На думку представників бізнесу, передусім необхідно відійти від каскадного способу списання та встановити коефіцієнт на подовження строку служби для деяких вагонів.

«Згідно з поточною редакцією проєкту, до 2028 року очікуватиметься списання 75 тис. вагонів, що становить 43% робочого вантажного парку. Парку, що залишиться, буде недостатньо для забезпечення перевезень залізницею: дефіцит вагонів зросте до 48 тис. одиниць. Водночас списання вагонів відбуватиметься без оцінки їх реального технічного стану, який необов’язково залежить від терміну експлуатації. Асоціація пропонує відмовитися від каскадного способу списання вагонів та встановити обмеження на подовження строку служби лише для універсальних піввагонів, зерновозів на рівні коефіцієнту 1,5 від нормативного терміну їх служби, а для цистерн — на рівні коефіцієнту 2,5», — уточнюють в Асоціації.

Також пропонують виключити спеціалізовані вагони з переліку рухомого складу, до якого будуть застосовуватися обмеження щодо строку експлуатації. «Йдеться про цементовози, обкотишовози та коксовози, які вже є дефіцитними на ринку. Їхня доступність для бізнесу стане ще більш обмеженою у разі встановлення граничного строку експлуатації критих вагонів для перевезення цементу до 39 років — під списання підпаде більша частина парку. Крім того, оновлення такого типу рухомого складу є вкрай проблематичним через тривалий термін окупності та обмежений сегмент ринку, де можуть використовуватися такі вагони», — зазначається у повідомленні.

І третя пропозиція EBA — дозволити використання вагонів, термін служби яких був подовжений до моменту набрання чинності проєкту наказу. «За підрахунками експертів комітету з логістики Асоціації, для заміщення списаних вагонів бізнес має витратити понад 107 млрд грн. Для компаній, які ще не повністю відновилися після впливу пандемії, це буде додатковим фінансовим навантаженням. До того ж невиправданим, адже зі сторони Мінінфраструктури не наведено достатнього обґрунтування того, що вживані вагони з проведеним капітальним ремонтом виходять з ладу швидше, ніж нові вагони. І в разі прийняття проєкту в запропонованій редакції, більша частина технічно справних та придатних вагонів будуть відправленні на металобрухт», — наголошують в Асоціації.

Думки щодо згаданого законопроєкту можна прочитати тут і тут.

Читайте також