Позитивним наслідком заборони на ввезення вагонів, що були у вжитку, на територію України з Росії — це стимулювання українського вагонобудування. Таку думку висловив експерт в агро-логістиці, екс-заступник директора з логістики компанії «Дельта Вілмар» Валерій Ткачов, пише Latifundist.com.
«З позитивних наслідків цієї заборони – це реальна міра по стимулюванню українського вагонобудування. Головне, щоб це не призвело до чергового зростання вартості виробництва зерновозів в Україні », – розповів він.
Як зазначив Ткачов, найактуальнішим питанням на залізниці останні 2 роки було наявність вагонів-зерновозів. Зростаючий аграрний ринок вимагав збільшення парку вагонів-зерновозів (Укрзалізниця останні 28 років не будувала зерновози для аграріїв).
«Буквально два роки тому парк зерновозів становив близько 15 тис. Вагонів (10,5 тис. Зерновозів — УЗ; 4,5 тис. – приватний парк зерновозів). Учасники зернового ринку почали самостійно вирішувати проблему з наявністю спеціалізованого вагонного парку. З Росії було завезено не менше 4 тис. Б / В зерновозів, близько 2,5 тис. зерновозів було побудовано. Зараз аграрії України мають парк близько 22 тис. зерновозів. Даний парк покриває поточні потреби зернового ринку України », – додав він.
На його думку, можливе виникнення дефіциту зерновозів в майбутньому при наявності наступних чинників:
- початок масового списання зношених зерновозів парку УЗ (10,5 тис., середній вік-34 роки);
- при подальшому падінні швидкості руху потягів і зниженні оборотності вагонів;
- при значному зростанні перевезень зерна залізничним транспортом (поки спостерігається протилежний процес — процес переорієнтації зернових вантажів на автомобільний і річковий транспорт).
«У цій ситуації дуже важливо УЗ і учасникам зернового ринку відстежувати загальний баланс наявності зерновозів і ефективність їх роботи», – резюмував експерт.
Нагадаємо, що Кабмін заборонив ввезення вагонів-зерновозів з РФ
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики