Укрзалізниця, Новини

Ексзаступник міністра інфраструктури розповів про основні проблеми на залізниці

Низька надійність та якість залізничних послуг, що обумовлено низьким рівнем безпеки та збереження вантажів, – це одна з багатьох проблем вантажних перевезень залізницею в Україні. Для видання Ліга.Блоги колишній заступник міністра інфраструктури з європейської інтеграції Віктор Довгань розписав, як, на його думку, зробити залізничні перевезення кращими і доступнішими. Зокрема, серед інструментів Довгань розписав:

Ухвалення Закону «Про залізничний транспорт»

Цей закон вносить значні зміни в розвиток та інституційну організацію в галузі залізничного транспорту, встановлюючи ряд положень, які дозволять модернізувати і лібералізувати сектор. Крім того, він буде відповідати вимогам Угоди про асоціацію Україна – ЄС.

Оновлення рухомого складу та покращення рівня технічного обслуговування

Важливим фактором для поліпшення якості залізничних послуг і сприяння розвитку модальності в Україні є оновлення рухомого складу, особливо вантажних локомотивів. За даними УЗ, залізничний парк України надзвичайно застарів і значно зношений. Майже 96% локомотивів старше 25 років, а рівень їх зносу складає 93-97%. Планове технічне обслуговування рухомого складу здійснюється в залежності від кількості кілометрів пробігу рухомого складу або за графіком. В цілому, об’єкти технічного обслуговування рухомого складу знаходяться в поганому стані, оснащені застарілим обладнанням і не підходять для обслуговування нового сучасного рухомого складу.

Удосконалення управління рухом поїздів

В даний час управління рухом поїздів є децентралізованим і робота більшості центрів управління контролюється на регіональному рівні, а диспетчерські служби контролюють роботу невеликих місцевих станцій. Управління рухом поїздів, регулювання руху та зміна розкладу, як і раніше, здійснюється вручну, шляхом відстеження фактичного графіку руху поїзда та його порівняння з теоретичним графіком. В результаті система стає більш складною в управлінні, знижується здатність до реагування в разі виникнення інциденту і в цілому знижується безпека.

Збільшення об’єму послуг міжнародних контейнерних залізничних перевезень

У період з 2017 по 2019 рік обсяги міжнародних залізничних контейнерних перевезень в Україні поступово збільшувалися. Необхідно продовжувати розширення даних послуг з метою забезпечення регулярного і надійного транспортного сполучення між Україною та її основними торговельними партнерами. Інтермодальні залізничні перевезення повинні бути конкурентоспроможними порівняно з автомобільним транспортом з точки зору надійності, гнучкості, швидкості і вартості.

Впровадження послуг, що сприяють розвитку модальності

Слід розглянути можливість впровадження нових залізничних послуг між Україною та країнами ЄС з використанням змінних кузовів та ROLA для створення нових можливостей для перевантаження товарів з автомобільного транспорту на залізничний. ROLA також є ефективною альтернативою для подолання проблеми нестачі транспортних дозволів з Польщею. Відсутність транспортних дозволів призводить до значних втрат доходів українських логістичних операторів і збільшення часу простою вантажівок.

Розвиток нових міжнародних залізничних перевезень з країнами ЄС, особливо з Польщею, Німеччиною, Нідерландами та країнами Балтики, а також коридорів TEN-T Рейн-Дунай, що є найбільш перспективними напрямками, які слід розвивати у співпраці з приватними операторами. Розвиток залізничного контейнерного сполучення з цими торговими партнерами дозволить оптимізувати експорт важкої сировини з України і забезпечить привабливу альтернативу для імпорту, а також транзиту з європейських глибоководних портів Гамбург та Роттердам в Україну.

 

Читайте також