Міжнародні новини, Новини

Кава: як приватний інвестор майже знищив залізничну інфраструктуру Естонії за 6 років

Історію про невдалу спробу приватизації акцій залізниць виклав у своєму Facebook колишній заступника міністра інфраструктури України, експерт з транспортних питань Олександр Кава 

За словами Кави, уряд Естонії в 2001 році приватизував 2/3 акцій залізниць країни за $ 58 млн. Проте через деякий час в уряді свою помилку визнали, та націоналізувати раніше приватизований пакет акцій залізниць країни

“Приватний інвестор вирішив повністю замінити парк тепловозів радянського виробництва на б / в тепловози, які відпрацювали 15-20 років в США. Рішення було прийнято і старі радянські тепловози були швидко продані – покупцями виявилися приватні перевізники з Польщі та інших країн ЄС, які охоче придбали б / в тепловози радянського виробництва. При цьому в Естонію прибули б / в тепловози з США. Все було б добре, але інвестор проігнорував простий факт, що стандарт вагового навантаження на вісь в Естонії був 23,5 тонн на вісь, а американські тепловози мали навантаження 30 тонн на вісь. Тобто на 30% більше, ніж дозволене максимальне навантаження на залізничну інфраструктуру” – пише Кава

Закінчилася ж історія з приватизацією через 6 років

“Через шість років уряд Естонії, щоб не допустити знищення залізничної інфраструктури країни був змушений націоналізувати раніше приватизований пакет акцій залізниць країни, заплативши за нього суму з державного бюджету майже в 4 рази більше, ніж отримало при приватизації.Більш того, уряд отримав залізничну інфраструктуру в набагато гіршому стані, ніж було перед приватизацією” – резюмує Кава

Читайте також