Новини, Укрзалізниця

Мінінфраструктури окреслило головні причини падіння транзиту вантажів

Обсяги транзитних перевезень вантажів залізничним транспортом упродовж останніх років демонстрували негативну динаміку. Про це йдеться на сайті Міністерства інфраструктури України, передає Rail.insider.

У період 2018—2021 років здійснено перевезень транзитних вантажів та отримано доходів:

  • з 1 червня по 31 грудня 2018 року — 8,8 млн т (180 тис. доларів);
  • з 1 січня по 31 грудня 2019 року — 14,4 млн т (276,6 тис. доларів);
  • з 1 січня по 31 грудня 2020 року — 12,5 млн т (271 тис. доларів);

За 5 місяців поточного року (з 1 січня по 31 травня) транзит становив 4,5 млн т (109,4 тис. доларів).

Зменшення транзитних обсягів пов’язане з такими факторами:

— погіршення економічних та політичних відносин із Російською Федерацією (до 80% транзитного вантажопотоку формується в Росії);

— реалізація стратегії розвитку морських торговельних портів РФ, яка передбачає до 2030 року переробку експортних вантажів, що транспортуються морським шляхом, на 95% у російських портах;

— відкриття додаткових терміналів з переробки мінеральних добрив та залізорудної сировини в порту Усть-Луга (Вістіно, Ленінградська обл.);

— тривала стагнація світових енергетичних і металургійних ринків;

— нестабільність на ринках хімічної промисловості, зокрема і через запровадження карантину через Covid-19;

— висока конкуренція на світових ринках між експортерами та перерозподіл ринків збуту;

— низьке технічне забезпечення українських морських торговельних портів.

Для залучення транзиту за період з 1 червня 2018-го по 1 липня 2021 року АТ «Укрзалізниця» 15 разів реалізувало право на встановлення пільгових тарифів при перевезенні вантажів за конкретними напрямками.

Читайте також