У січні Південно-Західна залізниця плановим ремонтом оновила понад 450 вантажних вагонів
Новини, Перевезення

На аукціонах ProZorro реалізовано лише 15% цементовозів

У другій половині вересня на аукціонах ProZorro реалізовано лише 15% відправлень у цементовозах. Про це написав заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов на своїй сторінці у Facebook, передає Rail.insider.

«Дивує заява асоціації «Укрцемент» про зрив АТ «Укрзалізниця» державної програми «Велике будівництво», – зауважив Валерій Ткачов.

Він зазначив, що ситуація абсолютно протилежна, та навів такі дані.

АТ «Укрзалізниця» для забезпечення сучасного вивезення цементної продукції:

  • щодня виставляє на аукціон 170—180 цементовозів парку філії «Центр транспортної логістики» Укрзалізниці;
  • ввела заборону щодо навантаження щебеневої продукції у цементовози.

«Ці заходи спрямовані на забезпечення вивезення цементу для компаній, які входять до асоціації «Укрцемент», або просто п’яти компаній, які контролюють 97% ринку виробництва цементу», — уточнив представник УЗ.

Водночас підприємства щебеневої індустрії просять УЗ виділити цементовози та інший рухомий склад УЗ для перевезення щебеню для потреб «Великого будівництва». Це питання порушувалось і на конференції «Індустрія щебеню».

Заступник директора Департаменту комерційної роботи зазначив, що наразі представники щебеневої індустрії через високий попит на вагони купують піввагони на аукціонах через ProZorro.Продажі за ціною 2000—2300 грн/добу. Натомість члени асоціації «Укрцемент» цементовози, виставлені на аукціони для покриття потреб цієї галузі, не розкуповують. Відсоток успішно зіграних лотів на аукціонах щодо перевезень у цементовозах у другій половині вересня впав удвічі — до 15%.

Аукціони щодо перевезень у цементовозах 23 вересня взагалі не відбулися, зі 170 виставлених вагонів жоден не був придбаний. І це за стартової ставки 968 грн/добу.

«За наявності дозволу від УЗ вантажити у цементовози щебінь компанії-представники цієї індустрії із задоволенням купили би такий рухомий склад за ціною 1200—1600 грн/добу. І при цьому забезпечили виконання державної програми «Велике будівництво», — уточнив Валерій Ткачов.

Для порівняння: підсумки аукціонів з піввагонів УЗ показали зростання ставок на піввагони до 2240—2290 грн/добу.

«АО «Укрзалізниця» іде назустріч підприємствам цементної галузі та резервує спеціалізований парк, фактично недоотримуючи доходи від використання свого рухомого складу в період пікового попиту. Та при цьому отримала звинувачення в медійному просторі. Наразі з підприємствами цементної галузі та асоціацією «Укрцемент» тривають консультації щодо вирішення питання», — зауважив представник УЗ.

Він також додав: «За відсутності подальшого попиту на цементовози з боку підприємств цементної галузі УЗ планує зняти обмеження щодо навантаження щебеневої продукції у такі вагони. Це дасть змогу збільшити доходні надходження нашої компанії та виконати програму щодо дорожнього будівництва».

Читайте також