Відкрита аналітика, Новини

Найбільш зношені вагони в Україні: рефрижератори, хопер-дозатори та думпкари

Найбільш зношеними вантажними вагонами в загальному парку в Україні станом на 1 січня 2022 року є рефрижератори, хопер-дозатори та думпкари. Про це повідомляють аналітики Rail.insider.

На 100% зношені рефрижератори, цементовози, зерновози, думпкари та мінераловози власності АТ «Укрзалізниця», а також рефрижератори та хопер-дозатори приватної власності (але таких усього до 100 одиниць).

Хопер-дозатори, що використовуються при обслуговуванні та ремонті колії, зношені на 98%. Це найбільш старий тип рухомого складу, що експлуатується в середньому уже вдвічі довше за нормативний термін – понад 44 роки при передбачених виробником 25-ти.

Ще одним із лідерів за віком є думпкари. Вони зношені в середньому також на 98%. Причому картина приблизно ідентична, як для вагонів УЗ, так і рухомого складу інших власників.

Зношеність на рівні понад 95% мають також універсальні платформи та обкотишовози.

При цьому найбільш молодими вагонами у загальному парку в Україні є зерновози та піввагони. Вони зношені, відповідно, на 67% та 69%. Такі показники досягнуті здебільшого завдяки оновленню рухомого складу приватних власників.

У парку АТ «Укрзалізниця» майже всі типи вагонів зношені на 94–100%. Найменше за віком, на 83%, зношені піввагони.

З більш детальною інформацією можна ознайомитися в розділі «Статистика та аналітика», оформивши передплату на щомісячну аналітику видання Rail.insider.