Портам Дунайського кластера потребують вантажів для збереження напрацьованого на початку війни потенціалу. Про це у Facebook написав очільник ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» Дмитро Москаленко, інформує Rail.insider.
ДП «Адміністрація морських портів України» організувала нараду, де обговорювався проєкт Плану розвитку Дунайського регіону у 2024–2028 роках. До неї долучився і очільник УДП.
За його словами, при формуванні документа запропоновано багато доречних ініціатив, серед яких і важлива для УДП знижка на залізничні перевезення до Ізмаїлу. «Але всі правильні та корисні ініціативи, ідеї, пропозиції можуть так і залишитись на папері, якщо не буде вирішена ключова проблема Дунайського логістичного кластера — відсутність вантажів», — уточнив Дмитро Москаленко.
Він також висловив побоювання, що у конкурентній боротьбі за експортний вантаж Дунайські порти наразі навіть не на другому місці. «Якщо не вдасться експортувати через Одесу, бізнес, швидше за все, переорієнтується на Гданьск або інший європейський порт», — додав посадовець.
На думку Дмитра Москаленка, план порятунку Дунаю потрібно починати з формування концепції конкурентоздатного логістичного ланцюга. Так, він має поєднувати усі ланки — залізницю, накопичення, перевалку, флот.
«Дунай зупиняється. Дунай потребує комплексного плану, що базується на реаліях ринку, а не ілюзіях, нібито «точкові» проєкти і покращення змінять загальну картину. Минулого року обсяг вантажоперевезень через порти Дунаю сягнув рекордних 3,2 млн т на місяць. Наразі не йдеться про рекорди. Але ми маємо визначати мінімальний обсяг, який потрібен Дунайському кластеру, щоб зберегти той значний потенціал, що був створений завдяки зусиллям держави та бізнесу на початку війни. Для УДП цей мінімум — 150 тис. т щомісяця. Відносно незначна цифра в масштабах загальноукраїнського експорту, який цілком реально перенаправити на Дунай. Це та конкретика, яка має міститись у плані», — підсумував очільник УДП.
Як повідомлялося раніше, партнери пропонують розробити недискримінаційний тариф на залізничні перевезення до портів Дунаю.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики