У нормативно-правовій роботі Укрзалізниці правовідносини, що приховуються під формулюванням “інші документи” стосуються чи не всього ринку вантажоперевезень у цілому. Серед наслідків: заплутані відносини й відповідальність між клієнтами Перевізника та показова нездатність до спільної позиції між галузями економіки, об’єднавчим чинником яких має виступати державний Перевізник. Така ситуація існує давно й змінити її досить важко. Однак, аби запустити цей процес, варто називати речі своїми іменами. У межах спільного проєкту Rail.insider та BRDO – “Back on Track” аналітик Rail.insider Всеволод Великодний дасть ключові визначення, які варто врахувати в новому договорі на перевезення перед тим, як пропонувати документ клієнтам.
На початку червня Укрзалізниця запровадила так звані “довгострокові контракти” – новий продукт на ринку вантажних перевезень. Попри системні переконання Перевізника про фундаментальні зміни для клієнтів, знайшлося місце для скепсису голови правління асоціації “Український логістичний альянс” Володимира Іващука. Матеріал підготовлений в межах проєкту Back on Track.
Штучне здешевлення вартості, відсутність системних змін у структурі компанії та організації перевезень створює умови, у яких залізничний транспорт не задовольняє потреби економіки в перевезеннях на рівні 24%. Коротко про необхідність додаткового фінансування Укрзалізниці та загрози, що можуть виникнути на цьому підґрунті, у першій статті експерта сектору “Інфраструктура” Офісу ефективного регулювання (BRDO) Андрія Буковського.
Від 1 липня 2020 має набрати сили договір на організацію перевезень залізничним транспортом.