У 2012 році дохід від вантажоперевезень залізницею становив 5,1 млн доларів. У 2020 році він скоротився до 2,4 млн доларів, або фактично вдвічі. Такі дані оприлюднила голова ТСК Юлія Гришина на своїй сторінці у Facebook.
За словами Юлії Гришиної, загалом прибутковість перевезень 1 т вантажу на 500 км для УЗ скоротилась у 2020 році проти 2012-го на 33%. Водночас для окремих видів вантажів зниження ще глибше, зокрема це: експортні перевезення зернових продуктів (–51%), внутрішні перевезення зернових продуктів (–48%); експортні перевезення чорних металів (–40%); внутрішні перевезення вугілля (–49%).
«Зауважте, що зерном, металом і вугіллям в нашій країні займаються далеко не бідні люди. Але саме вони зараз зі всіх рупорів кричать про ще більше зниження тарифів на вантажоперевезення. Навіщо це потрібно? Відповідь очевидна: за рахунок ресурсів державної компанії отримувати додатковий прибуток і капіталізацію власних компаній. Це абсолютно правильна поведінка з точки зору бізнесу, але абсолютно аморальна як громадянина України», — наголосила голова ТСК.
Також вона акцентувала на тому, що чинні в Україні тарифи на внутрішні перевезення в 1,4—1,6 раза нижчі, ніж у Росії, Білорусі, Казахстані, та в 4—9 разів — ніж у Польщі. При цьому вантажоперевезення — єдиний прибутковий напрям УЗ, який перекриває збиток від пасажирських перевезень. Юлія Гришина також анонсувала неминуче здорожчання квитків для пасажирів, якщо не буде підвищення тарифів на вантажоперевезення.
«Я за підтримку великого бізнесу, але не тоді, коли він конкурує з добробутом держави. Тому без деолігархізації УЗ тут не обійтися», — підсумувала голова ТСК.
Окрім того, нещодавно Юлія Гришина заявляла про те, що ситуація в Укрзалізниці близька до катастрофічної.
Отримайте тестовий доступ до статистики та аналітики