Новини, Перевезення, Укрзалізниця

Ставки на зерновози у ProZorro злетіли до майже 6 тис. грн: УЗ планує заходи протидії спекуляціям

АТ «Укрзалізниця» планує торгами з «подовженим» терміном постачання вагонів заспокоїти зерновий ринок. Про це на своїй сторінці у Facebook написав заступник директора Департаменту комерційної роботи АТ «Укрзалізниця» Валерій Ткачов, передає Rail.insider.

За підсумками аукціонів 29 жовтня переможці торгів запропонували ставку середньозваженої плати за використання зерновоза 5954,94 грн/добу. Зауважимо, що стартова ціна становила 1800 грн/добу.

На думку Валерія Ткачова, це спекулятивна ціна, викликана ажіотажним попитом на вагони.

Він наголосив, що наразі АТ «Укрзалізниця» розглядає можливість впровадити механізм, що дасть змогу переможцям торгів гарантовано отримати вагони УЗ у січні—травні наступного року.

«Учасники зернового ринку зможуть спланувати відвантаження з горизонтом 3—5 місяців та не створювати ажіотажний попит у період пікового навантаження на мережу. Планується паралельне виставлення на аукціони лотів з «подовженим» терміном постачання вагонів під навантаження», — пояснив менеджер УЗ.

Водночас він уточнив, що впровадження нового інструмента потребує внесення змін до основного договору АТ «Укрзалізниця» та Додатка 1-5 до договору. Але такі зміни можливі лише після затвердження правлінням товариства.

Тож зараз Департамент комерційної роботи та філія «Центр транспортної логістики» розробляють відповідні механізми та готують матеріали для винесення на розгляд правління УЗ. Після затвердження правлінням механізм буде офіційно презентовано учасникам ринку.

«Провізна спроможність залізниці у напрямку морських портів щодо зернових вантажів обмежена — 2200—2400 вагонів/добу, або 150—170 тис. т/добу. Закликаю аграріїв не панікувати!» — підкреслив Валерій Ткачов.

Як повідомлялося раніше, УЗ планує боротися зі спекулятивними ставками на вагони.

Читайте також