Міжнародні новини, Новини

У РФ приватні вагони пропонують передати в управління державній РЖД

У керівництві країни-агресора виступили з ініціативою створення «консолідованого парку для вирішення державних завдань», що означатиме переведення вагонів приватних операторів в управління РЖД. Поки що це ще не називають націоналізацією, але на адресу приватників уже прозвучала жорстка критика, а самі оператори незадоволені майбутніми перспективами. Про це пише Rail.insider із посиланням на ЦТС.

Російське видання «Коммерсант» нагадало, що раніше спікер Ради федерації РФ Валентина Матвієнко виступила з риторикою проти приватних операторів вагонів. «Вони заробили достатньо, отримавши майже безкоштовно від держави вагони. Досить, зараз нехай включаються. Ось ті, хто виявить відповідальність, — залишаються на ринку, а ті, хто ні, — дякую, до побачення… Так не працюють в умовах мобілізаційної економіки… Залізниця завжди у мобілізаційний період має жорстко виконувати государеві завдання, зокрема й ті, хто втерся до залізниці, — заявила вона і додала: — Нехай вони (оператори) отримують певний прибуток, ніхто не говорить про вилучення чи націоналізацію зараз. Але їх треба поставити також на місце».

Після цього апарат уряду Росії звернувся до Мінтрансу країни-агресора, ВАТ «РЖД» та Спілки операторів залізничного транспорту з проханням до 10 квітня «опрацювати та надати узгоджену позицію з питань формування консолідованого парку вагонів для забезпечення соціально значущих перевезень та виконання державних завдань, а також для розвитку інструментів евакуації незатребуваних порожніх вагонів, які заважають пересуванню вантажів».

Приватні вагонні оператори РФ незадоволені такими ініціативами, заявляючи, що вагони їм дісталися не безкоштовно. «Із загального парку 82% — це вагони, виготовлені з 2004-го по 2022 рік, тобто вони не «безкоштовно приватизовані» з майна МПС, вони були придбані у заводів-виробників вже після того, як було ліквідовано МПС та з’явилося ВАТ «РЖД», — уточнюється в одному з коментарів.

Наголошується, що ідея передачі приватного парку в управління ВАТ «РЖД» неодноразово тестувалася самою монополією та оберталася великими збитками. За словами одного з експертів, проблеми з ефективністю залізничних перевезень насамперед зумовлені діями РЖД за останні шість років — обсяг прострочених ремонтів зріс з 16 до 28%, що еквівалентно падінню навантаження на 2%, роботи на Східному полігоні зірвані, з галузі йдуть кадри.

У Спілці операторів залізничного транспорту заявили, що спроби централізовано керувати пулом приватних вагонів неодноразово робилися РЖД у 2011—2014 роках, «але всі вони призводили до негативних наслідків для вантажовласників».

Загалом російські експерти констатують, що рух на мережі залишає бажати кращого.

Як повідомлялося раніше, РЖД планує підвищити тарифи на вантажні перевезення з 1 квітня та попросило субсидію для обслуговування боргів.

Читайте також