Новини, Перевезення, Укрзалізниця

УКАБ закликає бойкотувати аукціони УЗ на ProZorro

Укрзалізниця днями оголосила повернення до розподілу зерновозів через аукціони на ProZorro.Продажі. Водночас Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ) виступив проти такої ініціативи. Про це заявив очільник асоціації Роман Сластьон під час онлайн-наради із представникам аграрного ринку 16 червня, передає Rail.insider.

За словами генерального директора УКАБ, асоціація виступає проти виставлення зерновозів на аукціон у теперішній час.

«Це робиться явно не для того, щоб знизити ставку на користування вагонами, а щоб її підвищити. Це зрозуміло. Але досвід минулого року, коли ця практика вводиться саме в піковий сезон, а не в сезон, коли вагони не потрібні, показує, що ставки потім зростають просто до космічних рівнів. Як у минулому році це було до 6 тис. грн за вагон на добу. Це теж буде сплеском дуже серйозним на ринку і ще більше вдарить власне по аграрному сектору», — пояснив очільник Асоціації.

На думку Романа Сластьона, така ініціатива УЗ може мати серйозні наслідки. Зокрема, може призвести до того, що «виробники просто не будуть сіяти». «Уже осіння (посівна, — ред.) кампанія під серйозним питанням», — повідомив він.

Очільник асоціації звернув увагу на диспропорцію вартості перевезення різних номенклатур вантажів. Наприклад, перевозити руду та будматеріали, за його словами, дешевше, ніж зерно. Також він нагадав, що аграріям доводиться нести додаткові витрати на перевантаження, доправлення зернових до портів, орендування барж тощо.

«Вважаю несправедливим такий підхід, коли додаткові кошти намагаються зібрати саме з аграрного сектору. При цьому його частка в загальних перевезеннях є не настільки значною… Ми будемо закликати бойкотувати ці аукціони для того, щоб не допустити нового витка цін і ставок», — наголосив очільник УКАБ та додав, що дорога логістика може «перекреслити плани на виживання аграрного сектору».

Відповідаючи на це, заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов зауважив, що нині парк зерновозів УЗ становить 6,7 тис. вагонів за умови наявності 18 тис. одиниць приватного парку. «На один вагон ЦТЛ припадає три приватні вагони, — повідомив він.  — Ваше право бойкотувати, не брати участь, але це вже відкритий ринок і ставка користування вагоном дерегульована ще в 2017 році». За його словами, «не займаючи монопольного становища», УЗ має право продавати право користування вагоном, «як вважає за потрібне».

«Більше того, аукціон через ProZorro ми сприймаємо як позитивний, адже це мінізує наші корупційні ризики. Це прозорий механізм», — наголосив Валерій Ткачов.

Він додав, що у разі значного сплеску цін на запланованому аукціоні можливі зміни умов торгів для стабілізації ставок. Крім того, представник УЗ нагадав, що ціна на торгах компанії складається з розрахункового, а не фактичного часу перебування вагона у дорозі.

Щодо тарифних класів вантажів, то Валерій Ткачов наголосив, що УЗ виступає за максимально можливу уніфікацію.

Нагадаємо, що значний сплеск ставок на зерновози минулого року стався наприкінці жовтня.

Читайте також